Biblia Satanista, scrisa in 1969, descrie filozofia acestuia despre satanism. Principiile satanismului sunt expuse antitetic fata de cele crestine, LaVey folosindu-se de prilej atât pentru a promova noua religie, cât si pentru a o demonta pe cea invechita. El sustine ca nu exista nici un zeu superior noua insine, si deci trebuie sa ne inchinam corespunzator. Totodata, el afirma ca scopul vietii este progresul si satisfacerea placerilor, ignorând limitele morale impuse de crestinism, schimbând scopul de la a duce o viata sub dogma stricta, pentru recompensa dupa viata, la recompensarea sinelui in timpul acestei vieti. Biblia Satanista sta la baza aparitiei satanismului modern.
T otusi, biblia nu reprezinta pentru satanisti altceva decât o simpla carte, scrisa de un simplu muritor, fiind folosita doar in scop informativ.
”D iavolul a fost atacat de oamenii lui Dumnezeu neindurator si fara a se abtine. Niciodata nu a fost o oportunitate, fara fictiune, pentru Printul Intunericului sa vorbeasca la fel ca si purtatorii de cuvânt al Lordului Binelui” – Anton Szandor LaVey, Biblia Satanista – Cartea Satanei
Pentru unii, satanismul este o religie, pentru altii este o filosofie simpla, iar altii considera satanismul drept o boala mintala. In România, terbilismul juvenil, alienarea, proliferarea sectelor, precum si dezinteresul Bisericii fata de nevoile spirituale ale credinciosilor au dus la dezvoltarea grupurilor sataniste imediat dupa Revolutie.
Indiferent ca a fost vorba de grupurile “Allzdam” si “Fratii Stapânului” (Gara de Nord, Bucuresti), de “Ingerii Negri” din Ploiesti, “Fiii lui Lucifer” din Cluj-Napoca, “Satanic Wermacht” din Deva sau “Cavalerii Iadului” din Galati, satanismul mioritic a avut manifestari sporadice, fara a oferi certitudinea ca este vorba de ceva important.
In viata reala nu sunt foarte vizibili, insa pe internet, tineri teribilisti, in cautarea propriei identitati, si-au facut conturi pe site-ul oficial al Bisericii Sataniste din România. Pe acest site, zeci de adolescenti hunedoreni, dar si adulti intârziati se dau in spectacol, intr-o incercare disperata de a iesi in evidenta, insa reprezentantii acestui site nu indeamna pe nimeni la macelarirea animalelor, profanarea mormintelor si a crucilor din cimitire, dupa cum nu indeamna nici la sacrificii umane, dupa cum rezulta din cele 11 Reguli Sataniste.
Acestea au fost preluate din Biblia Satanista scrisa de Anton Szandro LaVey si suna cam asa:
1. Nu-ti da opiniile sau sfatul decât daca esti rugat.
2. Nu-ti povesti necazurile
altora decât daca esti sigur ca acestia vor sa le auda.
3. Când te afli in lacasul altuia arata-i respect, altfel nu te duce acolo.
4. Daca un invitat in lacasul tau te enerveaza, trateaza-l cu cruzime si fara mila.
5. Nu face avansuri sexuale decât daca ai primit semnalul de imperechere.
6. Nu lua ceea ce nu-ti apartine decât daca este o povara pentru cealalta persoana si aceasta cere sa fie eliberata de povara.
7. Recunoaste puterea magiei daca ai folosit-o cu succes pentru ati indeplini dorintele.
Daca negi puterea magiei dupa ce ai chemat-o cu succes, vei pierde tot ce ai obtinut.
8. Nu te plânge de nimic din ceea ce nu esti implicat direct.
9. Nu face rau copiilor mici.
10. Nu ucide animale neumane decât daca esti atacat sau pentru mâncarea ta.
11. Când mergi pe teritoriu deschis, nu deranja pe nimeni. Daca cineva te deranjeaza, roaga-l sa se opreasca. Daca nu se opreste, distruge-l.
Dincolo de teribilismul specific adolescentilor care imbratiseaza cu drag o astfel de religie, satanistii care au aderat la aceasta forma de religie sustin ca trebuie sa te comporti normal. Cât despre initiere, nu ai nevoie nici de vreun ritual cu gâini taiate in miez de noapte prin cimitir si nici de preoti care sa traga de coada vreo pisica pe la trei dimineata la rascruce de drumuri.
”Religia tine de tine, de ceea ce simti tu, de ceea ce esti. Oamenii sunt diversificati, fiecare reactioneaza in felul lui. Unii trec la imbracaminte de culoare inchisa, altii la accesorii gen pentagrame inversate, inele si alte bijuterii, unii isi lasa parul lung si asa mai departe. Dar sunt si categoria care ramân exact la fel, cel putin in interior. Nu se poate pune sub nicio forma eticheta de satanist. In general, satanistii români tind sa-si dezvolte un apetit pentru ocult si supranatural. Un singur efect al satanismului asupra individului este clar in majoritatea cazurilor si acela ca devine mai rece, mai dur. Satanist devii cu ajutorul propriei minti si vointe. Pentru initierea in satanism nu este nevoie nici de vreun ritual specific, nici de vreun ”preot” satanist. Nu este nevoie decât de cel mai de pret sucru din satanism: de tine. Devii satanist pentru ca asa hotarasti tu, si nici o organizatie oficiala sau mai putin oficiala nu este mai presus de tine. Satanismul este prin excelenta o religie a individului”, spune administratorul site-ului Biserica Satanista.
Tot el spune ca satanistii moderni nu cred in ideea vietii de dupa moarte, cum fac alte religii: ”Ideea de viata dupa moarte, existenta in numeroase religii, nu este sustinuta si de satanisti. Avem doar o viata, de aceea nu
trebuie sa o irosim, ci sa ne implinim in timpul ei. Astfel nu ne ordonam viata doar de frica a ceea ce va urma, ci in functie de cum vrem sa traim. Existenta unei vieti ”dupa”, intrucât nu a fost demonstrata, nu este deci altceva decât o posibila iluzie, iar unul dintre principiile sataniste este: ”Satana reprezinta existenta vitala, in loc de promisiuni spirituale irealiste!” Satanistii sunt constienti de inevitabilitatea mortii, dar o accepta si o folosesc pozitiv ca pe un motiv in plus de a trai acum”.
Termenul de ”satanism” a fost adus in prim plan de Anton Szander LaVey, odata cu infiintarea Church of Satan si publicarea Bibliei Sataniste. LaVey si-a numit astfel filozofia, intrucât exprima opozitia principiilor sataniste fata de cele crestine (insusi termenul ”satana” inseamna ”adversar”). Membrii Bisericii Sataniste spun ca ei functioneaza dupa principii de genul iubeste doar pe cine merita, nu-ti irosi dragostea pe totu sau cauta-ti singur adevarul, nu-l crede pe al altora.
Tot ei sunt de parere ca ”satanismul indeamna la progres, la fericire, la slavirea sinelui, in contradictie cu ideile crestinismului, unde cunoasterea si placerea sunt pacate. Satana nu reprezinta pentru noi decât un simbol al realitatii, opus iluziilor spirituale, o metafora a tuturor lucrurilor necesare in viata, fie ca aduc supravietuire, placere sau intelepciune”.
Anamaria NEDELCOFF