A paratele de înregistrat consumul la apă pot să înghețe și suntem avertizați ca, mai ales în cazul celor ce sunt expuse frigului, să ne luăm măsuri. Asta, pentru că, statisticile arată că mii de oameni au astfel de probleme cu instalațiile și rămân fără apă, din acest motiv.
Apometrele trebuie izolate și învelite, pentru că altfel înghețul le va afecta funcționarea. Și asta nu e tot, spun specialiștii de la Apa Serv, care ne avertizează că majoritatea avariilor au ca motiv de pornire o astfel de neglijență.
„La începutul sezonului rece, informăm clienții ce măsuri să ia ca să diminueze efectul înghețului. Noi, ca operator de apă, ne-am pregătit. Avem și noi locurile sensibile, de la capetele de rețea sau raversările de poduri, însă, din sitoric, dacă ne uităm la reclamațiile din dispecerat, care sunt undeva la 3.000 pe an, observăm că, după sezonul rece, în ianuarie, toate sunt pentru lipsa de apă, din cauza înghețului. Acest fenomen se întâmplă fiindcă, fie există apometre la case, de obicei, unde obligația clientului este să își izoleze apometru, dar și instalația de la apometru în casă. În 80% din cauzrile reclamate, cauza este de la apometru spre consumator”, a spus Florin Ciucur, șef al Departamentului de Exploatare din cadrul Apa Serv Valea Jiului.
Specialiștii spun că fiecare abonat ar trebui să știe că instalația poate să înghețe și să o protejeze. Și, acolo unde apometrele sunt învelite în vată minerală, nici citirea lor nu se va face până în primăvară, pentru a elimina astfel pericolul de îngheț.
Diana Mitrache