Aproximativ 4.000 de oameni sunt asteptati sã îsi ridice câte 10 tichete pentru sãrbãtorile de Paste, de la Primãria municipiului Petrosani.
Decizia este a administratiei locale, iar consilierii au votat în unanimitate proiectul propus, la finele sãptãmânii trecute, de primarul municipiului Petrosani, Tiberiu Iacob Ridzi. Edilul a explicat si de ce s-a putut acum si anul trecut nu. „Bugetul de anul acesta este unul structurat, mai mult ca în anul trecut, pe investitii, pe cheltuieli cu scop social si în acest sens vreau sã fac precizarea cã s-au aprobat tichetele-cadou pentru Pasti. Aceste tichete s-au dat si în ceilalti ani, cu exceptia anului trecut, când nu am avut fondurile necesare pentru a aloca aceste tichete. Anul acesta am putut sã le dãm si sã acordãm si vouchere pentru angajatii nostri. Cred cã am fost singura primãrie, care nu am reusit sã acordãm vouchere anii trecuti si nici mãriri de salarii în ultimii doi ani de zile, pentru cã bugetul nu ne-a permis”, a spus Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani.
Primarul a precizat si care sunt criteriile în baza cãrora, un om poate primi aceste tichete înainte de sãrbãtorile Pascale. „Este vorba de persoanele singure sau familiile cu probleme sociale, cu domiciliul în Petrosani, care îndeplinesc urmãtoarele conditii: Beneficiazã de venitul minim garantat, stabilit în baza Legii 416/2001, persoanele care beneficiazã de cantinã socialã, cele care beneficiazã de alocatie pentru sustinerea familiei, stabilitã în baza Legii 277/2010, pensionarii ale cãror venituri cumulate sunt mai mici sau egale cu suma de 1.100 de lei, persoanele cu handicap grav si accentuat, care nu au alte venituri, decât indemnizatia de handicap si cea lunarã de însotitor pentru persoanele cu handicap grav. De asemenea, beneficiazã si somerii care au venituri mai mici sau egale cu suma de 800 de lei si care nu beneficiazã de venit de completare, conform OUG 36/ 2013 si OUG 69/2019”, a mai spus primarul. Despre actele pe care acesti oameni trebuie sã le ducã la sediul Directiei de asistentã Socialã a vorbit directorul serviciului, Cristina Mraz.
„Fiecare categorie de beneficiari va trebui sã prezinte acte. În primul rând, toti vor trebui sã vinã cu actul de identitate, în copie si original, copia rãmânând la noi. Cei cu ajutor social si alocatie de sustinere a familiei si cantinã socialã, deoarece sunt în evidentele noastre, nu vor mai trebui prezentate alte acte. La cei care au pensie, pânã în 1.100 de lei, actul de identitate si cupon de pensie, sau extras de cont”, a spus si Cristina Mraz, director DPLAS.
Cu aceste tichete se pot cumpãra alimente de la magazinele din zona noastrã si tichetele vor fi puse la dispozitia celor ce pot beneficia de ele cu câteva zile înainte de Pasti. Beneficiarii sunt rugati chiar sã se prezinte pânã în jurul datei de 15 martie.
Diana Mitrache