Bugetul diminuat, care nu permite investitii noi, la Petrosani, conditioneazã si soferii. Sunt foarte multe masini si prea putine locuri de parcare, se parcheazã haotic, iar traficul, desi sunt sosele cu douã benzi pe sens, este infernal. Fiecare îsi lasã masina unde gãseste loc, aglomeratia este mare si, în orele de vârf, parcheazã cine poate.
Primarul din Petrosani spune cã a si identificat locuri ce ar putea fi amenajate, dar cã în acest an nu vor fi bani. Asa cã fiecare se descurcã cum poate.
„La modul la care creste numãrul de masini, cu sigurantã, nu vom putea avea locuri suficiente de parcare, pentru cã nu ne permite spatiul. Existã un plan de amenajãri de parcãri în continuare, dar, pentru anul acesta nu avem foarte multi bani pentru investitii. Spatii ar mai fi în cartiere, sunt identificate, dar în 2018 nu avem bani”, a spus Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani.
Nici metoda instituitã în alte localitãti, care presupune ca soferii sã aibã loc de parcare plãtit si sã poatã parca în anumite cartiere garantat, nu este valabilã la Petrosani. Asta, pentru cã nimeni din forul local nu a agreat ideea ce a fost luatã în discutie acum câtiva ani.
„Eu am propus în Consiliul Local, în 2016, o HCL prin care sã luãm aceastã taxã pentru locurile de parcare, dar, din pãcate, ea nu a fost aprobatã”, a conchis primarul Tiberiu Iacob Ridzi. În alte orase ale Vãii Jiului, existã locuri amenajate în cartiere si oamenii plãtesc o taxã anualã la primãrie. La Petrosani, însã, nu a putut fi instituitã, iar numãrul mare de masini fac sã creascã, cu fiecare zi, aglomeratia.
Diana Mitrache