Autoritãtile locale de la Petrosani propun un regulament de organizare si functionare a cimitirelor de pe raza localitãtii. Un proiect în acest sens a fost lansat în dezbatere publicã.
Organizarea si functionarea cimitirelor se realizeazã în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare aprobat prin Consiliul Local. Astfel, cei care au opinii sau sugestii le pot depune pânã în data de 17 decembrie. Regulamentul prevede o serie de mãsuri precise pentru functionarea cimitirelor.
„Locurile de veci vor avea dimensiunile de 2,50X1,20 m cu intervalul de 50 cm pe toate laturile. Locurile de înhumare pot fi atribuite pe o duratã de 7 ani sau 25 ani dupã decesul unei persoane, pe baza aprobãrii cererii de cãtre Directia Administrarea Domeniului Public si Privat – Compartimentul administrare cimitir, cu plata integralã si anticipatã a taxei de folosintã. Titular al dreptului de folosintã va fi ruda cea mai apropiatã fatã de decedat, respectiv sotul/sotia, pãrinte, copil, nepot, în baza declaratiei verbale a solicitantului înhumãrii”, aratã documentul lansat în dezbatere publicã.
Vor fi însã alocate locuri de veci si cu titlu gratuit. Beneficiarii fãrã platã ai locurilor de veci sunt veteranii de rãzboi si vãduvele de rãzboi, fostii detinuti politici, deportatii si urmãrii eroilor martiri ai Revolutiei. Pentru aceste persoane, solicitantii vor anexã la cere acte doveditoare. Potrivit regulamentului, dreptul de folosintã asupra locurilor de veci poate înceta în mai multe cazuri. Astfel, în caz de pãrãsire sau de mentinere în stare neîngrijire pe o perioadã mai mare de 2 ani a locurilor de înhumare si a lucrãrilor funerare se va pierde dreptul de folosintã asupra locului de veci.
„La locurile de înhumare atribuite în folosintã pe o duratã de 7 (sapte)ani, se vor executa numai însemne, borduri si împrejmuiri din piatrã. La locurile de înhumare atribuite în folosintã pe o duratã de 25 ani – lucrãri subterane constând în cripte si alte lucrãri cum ar fi: lespezi, obeliscuri, lucrãri de artã si executãri de cavouri”, mai mentioneazã documentul. Documentul mai prevede si o serie de alte mãsuri, iar toate acestea pot fi consultate atât la sediul Primãriei, cât si pe site-ul administratiei locale.
Monika BACIU