Constructorul român Maristar a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru modernizarea Drumului Național 7 A Brezoi-Petroșani, un tronson strategic care leagă Valea Oltului, Transalpina și Defileul Jiului. Cu o valoare estimată de 100 de milioane de lei, acest contract vizează îmbunătățirea infrastructurii pe o porțiune crucială pentru circulația în zona montană.
După ce prima licitație a eșuat din cauza unei oferte considerate neconforme, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a relansat procesul de licitație, atrăgând atenția constructorului român Maristar. Compania, cunoscută pentru reparațiile capitale de succes de la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui, se pregătește să înceapă lucrările și pe DN 1 A Mogoșoaia.
În asociere cu Maristar, se alătură constructorul AutoTehnorom din județul Suceava, aducând o echipă puternică și expertiză diversificată pentru acest proiect crucial. Acest tandem promite să ofere soluții eficiente pentru modernizarea drumului și să ducă la îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii rutiere în zonă.
Tronsonul DN 7 A Brezoi-Petroșani, în lungime de 86 de kilometri, va beneficia de lucrări de modernizare care vor aborda problemele semnalate în studiul geotehnic, inclusiv deteriorări ale infrastructurii existente, cum ar fi fisuri, plombari extinse și alte deficiențe. Lucrările vor fi executate pe amplasamentul actual, fără necesitatea exproprierilor, conform caietului de sarcini.
Această modernizare va contribui la îmbunătățirea accesului în zona montană și va facilita circulația pe acest traseu strategic, atât pentru localnici, cât și pentru turiști. De asemenea, va spori siguranța rutieră și va contribui la dezvoltarea economică a regiunii prin creșterea atractivității pentru investitori și turiști.
Monika BACIU