O firmă din Ploiești va supraveghea lucrările din Defileul Jiului.CNAIR a atribuit contractul de prestari servicii de consultanta pentru supervizarea lucrarilor pe parcursul executiei de lucrari pentru “Reabilitare DN66 prin reamenajarea sectorului cuprins intre km 105+000 – 105+580 in vederea construirii unui pod nou peste Jiu de la Meri la km 105+250 si reamenajare sector km106+220 – km 106+965 din zona Manastirii Lainici”. Proiectul prevede reabilitarea DN 66, prin reamenajarea sectoarelor cuprinse intre km 105+000- km 105+580 si km 106+220-km 106+965 cat si construirea unui pod nou peste Jiu de la Meri pozitionat la km 105+250, in conformitate cu standardele romanesti si europene pentru traficul prevazut, asigurand un grad sporit de siguranta a traficului. 182.725 de lei este valoarea contractului de prestări servicii, iar acestea vor fi realizate de IRIMAT CONS. În luna septembrie a anului trecut, C.N.A.I.R. a semnat contractul de executie lucrări pentru obiectivul: “Reabilitare DN66 prin reamenajarea sectorului cuprins între km 105+000- km 105+580 în vederea construirii unui pod nou peste Jiu de la Meri la km 105+250 și reamenajare sector km 106+220 – km 106+965 din zona mânăstirii Lainici”, cu ofertantul desemnat câștigător Asocierea S.C. FREYROM S.A. – PROCONS GROUP S.R.L. Valoarea contractului este de 19.872.901,81 lei fără TVA. Durata contractului este: 12 luni perioada de execuție a lucrărilor, 96 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Obiectivul prevede reabilitarea DN66 prin reamenajarea sectoarelor cuprinse între km 105+000 – 105+580 și km 106+220 – km 106-965 cât și construirea unui pod nou peste râul Jiu de la Meri, poziționat la km 105+250, în conformitate cu standardele românești și europene pentru traficul prevăzut, asigurând un grad sporit de siguranță a traficului. Este vorba de podul de la km 105+279, în zona Lainici, un pod provizoriu construit pentru a prelua din sarcina celui vechi, declarat neconform, și a cărui construcție este blocată ani la rând de diferite proceduri birocratice. Podul vechi prezenta probleme de structură și s-a hotărât închiderea lui și construirea unuia mult mai rezistent. Până la reconstruirea pudului vechi, în paralel s-a construit un pod provizoriu, dar care nu are caracteristicile unui pod permanent, pentru că nu poate suporta o greutate mai mare de 30 tone.
Monika BACIU