Am intrat în ultima săptămână de campanie electorală, dar nimic nu seamănă cu ce știam până acum. Panourile electorale sunt goale și nici în primul tur nu prea au avut afișe, semn că totul pare mutat în lumea virtuală, iar activitatea partidelor politice este ca și inexistentă.
Niciun panou de afișaj nu mai pare folosit pentru fotografiile celor doi candidați intrați în turul II.
România a avut, după perioada comunistă, 8 tururi 2 la alegerile prezidențiale, după ce Ion Iliescu a fost ales, o dată, din primul tur.
Acum, însă, dacă privim panourile, ele par abandonate și nimeni nu s-a mai îngrijit să lipească afișele cu cei doi candidați intrați în cursa finală pentru palatul Cotroceni. „Nu mă interesează de afișe! Cât merge mass-media, de acolo mă informez. Bine, trebuie să te mai informezi și din alte părți și ca să fie totul bine. Afișajele, pentru mine nu mai sunt importante”, a spus un locuitor din Valea Jiului.
„De unde îmi iau eu informațiile? La noi, mai jos, mai sunt panouri cu afișe. și au și afișe. Dar eu, de la televizor mă informez cel mai mult”, a spus o altă doamnă.
„Nu pune nimeni afișe aici. Uite cât de goale sunt. A fost George Simion aici, de ce nu a pus? Acum e în Anglia”, a spus un alt domn.
Rar vezi câte un afiș cu cei doi candidați și, fie că apar și sunt rupte, fie că nu sunt deloc, afișele de pe stradă sunt mai demodate ca niciodată. Campania s-a mutat în mediul online, sau la televizor și nimeni nu mai vede acum panourile goale, ori cu afișe ce ne cheamă la spectacole, în loc de vot.
Diana Mitrache