Din această săptămână, toate școlile sunt on-line. Dar ce fac cei care nu au tablete, telefone, ori calculatoare? Ei bine, profesorii fac fișe, le dau teme și chiar se duc până în comunitățile în care aceștia locuiesc ca să discute că părinții.
La poarta unei școli din Petroșani am găsit, luni dimineață, mai mulți copii și părinți. Au venit să își ia temele. Nu au calculatoare și în cutii au găsit rechizitele cu care să lucreze acasă.
„Mai greu, până ne învățăm. Le ducem acasă rechizite. Au tot ce le trebuie în cutiile astea. Vin pentru un nepot”, a spus una dintre femeile care venise să ia fișele și rechizitele pentru un copil de clasa a III-a.
Copiii trebuie să învețe, să își facă lecțiile și să lucreze, așa că învățătoarea le face și lor fișe, dacă on-line nu pot participa. „Mai am câțiva care, fie nu au internet, ori au telefoane sparte și ei nu pot să funcționeze pe platforma pe care lucrăm noi. Pentru ei fac fișe, le dau separat, merg la ei acasă, sau vin părinții la școală. Mai vorbesc la telefon cu părinții și le explic. Ce să facem? Asta este situația”, a spus Iolanda Ștefănescu, învățătoare la clasa a III-a B la Școala nr 7 din Petroșani. „Avem 6 cadre didactice care, începând de luni, folosesc diferite metode, mijloace de a ajunge în casele copiilor, cu tot ce fac în on-line. Vor crea sarcinile de lucru și se întâlnesc în cartiere. Vorbesc de cei din Cartierul Sașa, unde sunt două puncte în care profesorii lasă temele, iar părinții vin și le iau”, a spus și Vasile Pop, directorul școlii. „Cadrele didactice, împreună cu conducerea școlii, asigură fișe și materiale auxiliare. Ajung la copii acasă, ei le rezolvă, după care ajung la profesori și îi evaluează. Nu îi lăsăm deoparte, mai ales că, în perioada următoare, încercăm să suplimentăm numărul de tablete în școli”, a explicat directiva Ilie Pârvan, inspectorul general școlar al IȘJ Hunedoara.
De altfel, din prima zi în care școlile din România funcționează doar în on-line și în Hunedoara toate școlile au fost monitorizate exact.
„Luni dimineață, după ora 10, 00 inspectorii școlari au luat fiecare legătura cu școala de care răspunde. Dacă ne gândim că vineri 33% dintre școlile din Hunedoara erau în on-line, sigur că putem spune că nu avem noutăți, că deja avem cunoștințe despre această activitate”, a mai spus inspectorul general Ilie Pârvan.
Școala on-line este o problemă pentru toți cei care nu au posibilități. Copiii așteaptă fișele, lucrează ce pot, în timp ce on-line, profesorii reușesc chiar să le corecteze în timp real lucrările și să le arate unde au greșit. Sigur că situația este valabilă mai mult la clasele mici, unde învățătorii se descurcă așa cum pot. Și mulți, după ce stau on-line cu cine poate și a primit tabletă, se duc acasă, la cei care nu au putut vedea lecția virtual.
Diana Mitrache