A utoritățile locale de la Lupeni au emis un anunț destinat persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale care au nevoie de forță de muncă și funcționează pe raza unității administrativ-teritoriale a
municipiului Lupeni.

Având în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 192/2018 – pentru modificarea și completarea Legii nr. 416/2001– privind venitul minim garantat, art. I din această lege prevede la alin. 3, introducerea în conținutul Legii 416/2001 a două noi articole și anume
în scopul valorificării forței de muncă locale, primarii au obligația să întocmească planul de activități sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiare care au nevoie de forță de muncă și funcționează pe raza unității administrativ – teritorială, denumită în continuare beneficiar de lucrări. Planul de acțiune prevăzut la alin.(1) se aprobă prin dispoziție a primarului, se afișează la sediul primăriei și cuprinde activitățile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum și repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfășurarea activităților sezoniere.
” Efectuarea activităților sezoniere nu exceptează persoanele de la îndeplinirea obligației prevăzute la art. 6 alin.(2) . Repartizarea activităților sezoniere se realizează de către primar, după
efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite în condițiile art.6, alin.(2)-(4) . Planul de acțiune prevăzut la alin.(1) se transmite agențiilor teritoriale în luna următoare aprobării, în termenul prevăzut la art. 13^1 alin.(3)”, arată comunicatul Primăriei Lupeni.
Un alt articol din lege prevede că persoanele care solicită forțe de muncă pentru desfășurarea activităților sezoniere, se adresează primarului, în scris,
precizând activitatea ce urmează a fi desfășurată, cu numărul de lucrători solicitați și perioada de desfășurare a activității sezoniere.
”În vederea întocmirii planului de activități sezoniere, invităm
persoanele juridice,
persoanele fizice
autorizate, întreprinderile individuale sau
întreprinderile familiale care au nevoie de forță
de muncă și
funcționează pe raza administrativă a
municipiului Lupeni, să se prezinte la sediul Primăriei Municipiului Lupeni, pentru a depune o solicitare în acest sens”, mai arată Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.
Solicitarea va fi însoțită de acte
doveditoare din care să rezulte că pot desfășura activități sezoniere.
Cosmin BACIU