Accidentul din data de 8 septembrie, în care si-a pierdut viata Mihai Sultana în urma impactului cu autoturismul Dacia Logan condus de primarul Bãnitei Ionel Burlec continuã sã suscite un deosebit interes. Sunt multe întrebãri si prea putine rãspunsuri, iar politistii sustin cã lucreazã la acest caz extrem de delicat.
Candelele ard fãrã întrerupere de mai bine de o sãptãmânã, în intersectia din zona Merisor unde tânãrul Mihai Sultana si-a pierdut viata, iar pata de sânge de pe caldarâm stã mãrturie cumplitului impact. Cei care l-au cunoscut si care îl plâng si acum cer sã se facã dreptate si sperã sã nu se musamalizeze realitatea, doar pentru cã un primar este implicat în acest caz. Prietenii victimei, dar si martorii cumplitului accident, spun cã lucrurile nu ar sta chiar asa cum le-a descris politia sec în primul comunicat transmis presei la o zi dupã accident si cã edilul nu circula regulamentar pe contrasens în momentul în care victima s-a izbit de masina lui.
Am studiat…
……. problema la fata locului si, dacã cele relatate de martori sunt reale, iar primarul venea de pe o stradã secundarã, din dreapta pe directia de mers Petrosani – Hateg, atunci si acesta ar trebui cercetat în acest dosar. Practic, marcajele de pe DN 66 din acea zonã te obligã sã mergi doar în jos la iesirea de pe strada respectivã si doar dupã mai bine de un kilometru ai posibilitatea sã întorci autovehiculul, acolo unde linia continuã se întrerupe pe o micã portiune. Martorii spun însã cã primarul a tâsnit peste linia continuã pentru a se deplasa înspre Bãnita si acela a fost momentul în care motorul condus de victimã a intrat în autoturismul condus de Burlec. Cã ceva a apãrut în fata motorului condus de Mihai Sultana este clar si asta fãrã sã fii specialist sau agent constatator. Dovadã stau urmele de frânare, vizibile si acum pe carosabil, pe aproximativ 30 de metri. Situatia ar putea sta cam asa si, repetãm, este un simplu exercitiu de imaginatie: Sultana a iesit din curbã si a vãzut cum un autoturism iese de pe strada secundarã si îi taie fata. A dat în frâne cât de mult a putut, însã nu a mai putut evita impactul. Fãrã îndoialã cã circula si el cu vitezã, altfel, probabil, impactul nu ar fi fost atât de nimicitor, dar asta nu anuleazã posibila vinã a celuilalt sofer, indiferent de numele acestuia, care, la fel de probabil, a iesit tot cu vitezã si, mai mult decât atât, a încãlcat niste reguli clare de circulatie. Iar întrebarea este: soferul ce calitate are în acest dosar? Este el cercetat penal?
La toate aceste întrebãri…
……, ca si la altele – nu ale noastre, ci, mai ales, ale prietenilor si rudelor lui Mihai Sultana – asteptãm rãspunsul responsabililor de la Inspectoratul de Politie al Judetului Hunedoara. Am formulat si în scris o serie de întrebãri pe care le-am transmis celor de la IPJ, conform procedurilor, mai ales cã acestia
ne-au asigurat cã ancheta nu este finalizatã si cã se lucreazã la acest dosar sub supravegherea procurorilor. Vã redãm în continuare adresa cãtre IPJ Hunedoara, la care asteptãm rãspuns: „Vã rog sã-mi comunicati când anume va fi efectuata contra-expertiza în dosarul privind accidentul din zona Merisor, din data de 8 septembrie, în care si-a pierdut viata Sultana Mihai Alexandru. De asemenea, mã intereseazã ce spune legea în cazul unui accident cu victime: poate fi mutatã masina din loc pânã la sosirea organului constatator si, concret, ce anume s-a întâmplat în acest caz. În plus, în mãsura posibilitãtilor, as vrea sã îmi comunicati cine anume a fãcut cercetarea la fata locului si, MAI ALES, cum s-a stabilit cã autoturismul condus de Ionel Martin Burlec venea de pe contrasens”.
De mentionat cã acesta este doar un demers jurnalistic, ca urmare a interesului deosebit pe care îl suscitã tragicul accident produs acum mai bine de o sãptãmânã. Nu dãm sentinte si nici nu stabilim vinovãtii, ci doar preluãm din mesajele care ne-au fost transmise în toatã aceastã perioadã si le transmitem mai departe factorilor responsabili.
Carmen Cosman