Constructorul drumului spre Parâng a pornit de miercuri montarea pieselor ce vor compune cel de al doilea tunel prin care se va face circulaţia pe artera ce duce spre staţiunea Parâng.
Primele piese au fost descărcate şi muncitorii spun că au organizat şantierul aşa încât nici măcar pe timpul montajului să nu fie probleme cu cei care vor să urce în staţiune. „Va fi un tunel după toate regulile europene, cu un sistem rutier foarte bine gândit, aşa încât să nu creeze probleme nici celor care urcă, nici celor care coboară ca schiori. Pe lângă macara va fi o rută de trecere şi, pe timpul montării, probabil, va fi o perioadă de suspendare a traficului de maxim trei ore în momentul montajului pe exterior, când nu poate să treacă pe latura respectivă, din motive de siguranţă”, a spus Nicolae Lăzărescu, responsabil tehnic STRABAG.
Constructorii vorbesc despre o soluţie tehnică modernă, care se practică inclusiv la autostrăzi, ori pe alte drumuri unde e nevoie de astfel de tunele. Aceştia au dat asigurări că perioada de montaj poate să dureze maxim trei săptămâni, iar finanţatorul drumului, Consiliul Judeţean Hunedoara a precizat că au şi fost făcute plăţile pentru lucrările la acest drum. „Progresul fizic la acest drum este de aproximativ 60%. Am deblocat şi, la această oră, şi progresul financiar este undeva la 50% şi mă bucur că, revenind în Parâng, vedem că muncitorii se ţin de cuvânt, iar de astăzi se montează şi cel de al doilea tunel. Graficul prevede ca, la finalul verii, să fie gata drumul. În momentul în care constructorul ajunge jos, noi să turnăm de jos în sus covor asfaltic, aşa încât turiştii, din toamna aceasta să poată circula până sus în Parâng, pe un drum modernizat 100%”, a spus Costel Avram, administrator public al judeţului Hunedoara.
Două tunele sunt acum montate pe drumul spre Parâng. Un astfel de tunel, potrivit specialiştilor care îl montează, are 65 de tone şi vine sub forma unor piese ca de lego, care se asamblează la faţa locului. Acesta intersectează pârtia de schi, iar conform proiectului, schiorii merg pe deasupra, în timp ce maşinile, pe dedesubt. Banda carosabilă va fi de 5 m, plus câte un metru pe lateral va avea trotuare, cu borduri, ca maşinile să nu lovească părţile laterale. Pe verticală va avea 5,5 m, peste el va fi un material de umplutură, plus un material de protecţie din membrane geosintetice, ca să mărească în timp viaţa, iar agenţii corozivi să nu ajungă la el.
Diana Mitrache