Accidentul feroviar de la Merisor nu afecteazã deocamdatã buna functionare a Termocentralei de la Mintia. Acum sunt stocuri suficiente de huilã la aceastã termocentralã si, chiar dacã infrastructura feroviarã a fost distrusã în zona Merisor de trenul marfar care a deraiat, cãrbunele este suficient pentru necesarul din urmãtoarea perioadã.
„Din discutiile avute cu directorul general si cu factorii din CFR, aceastã problemã se va remedia în maxim 10 zile. Ceea ce vreau sã vã spun este cã, la Mintia, stocurile de cãrbune sunt suficiente. Avem peste 45.000 de tone de huilã în stoc, lucru care permite o functionare normalã, în urmãtoarele 10 zile, fãrã nicio problemã. Dacã acest lucru nu se prelungeste cu mai mult de 10 zile, chiar nu ne afecteazã deloc în momentul de fatã”, a declarat Darius Câmpean, presedintele Sindicatului Muntele din cadrul CEH.
“O sãptãmânã nu ar fi mare problemã. Sper sã se rezolve sãptãmâna asta cu transportul. Nu e o problemã de stocuri la termocentrale. 82 de mii de tone sunt la termocentrale, la Mintia erau 48.000 de tone de cãrbune, e suficient la cum functionãm acum. Azi oprim un cazan acolo, iar mai mult de 2000 de tone/zi nu consumãm. E suficient. Nu sunt probleme de stocuri, e doar o problemã de depozitare a cãrbunelui. La Paroseni nu prea avem capacitãti de stocare si ne cam încurcã putin. Azi am pornit Paroseniul”, a declarat Mihael Melczer, directorul general al CEH. Accidentul feroviar a oprit total circulatia între Petrosani si Simeria, iar reparatiile la infrastructurã cãii ferate ar putea sã dureze zile bune. Deocamdatã, însã, CEH nu are probleme cu stocul de la Mintia, iar dacã va trece de sãrbãtori si nu va fi reparatã calea feratã, minerii iau în calcul transportul cãrbunelui spre Mintia cu masinile.
Diana Mitrache
Monika Baciu