Lunar, SC Apa Serv Valea Jiului SA expediazã mii de somatii de debransare cãtre datornici, iar cei mai multi abonati plãtesc facturile doar atunci când se vãd amenintati. În plus de asta, se fac si sute de dosare care se înainteazã instantei, ca o ultimã formã de recuperare a creantelor.
Societatea furnizoare de apã potabilã din Valea Jiului continuã sã punã piciorul în prag din cauza datoriilor enorme pe care le are de recuperat de la consumatori.
Conform unei situatii solicitate de cotidianul nostru si transmisã de biroul de presã al Apa Serv Valea Jiului, lunar se trimit aproximativ 950 de somatii de platã si debransare pentru utilizatorii casnici cu debite mai vechi de 45 de zile. Si, de asemenea, în privinta agentilor economici, situatia este la fel, în sensul cã în ultimele douã luni, mai si iunie, s-au expediat aproape 80 de somatii. “Obiectivul nostru nu este sã debransãm oamenii, ci sã-i determinãm sã-si plãteascã apa pe care o consumã. Dar, este singura modalitate prin care oamenii trebuie sã înteleagã sã plãteascã apa si vorbesc în principal de cei care nu au fãcut-o de ani de zile. Din acest motiv, numãrul somatiilor este atât de mare. Noi facem tot posibilul sã ne întelegem amiabil, mergem la fiecare la usã si explicãm cã apa trebuie plãtitã”, a declarat Costel Avram, director SC Apa Serv Valea Jiului SA.
De altfel, societatea furnizoare de apã, în ultimele douã luni a încheiat 82 de angajamente de platã si a convocat, în vederea concilierii prealabile, un numãr de 412 abonati casnici. Totusi, sunt si beneficiari care nu înteleg cã apa trebuie plãtitã si asa s-a ajuns în situatia în care a fost înaintat Biroului Juridic în vederea solutionãrii în justitie, un numãr de 181 de dosare pentru recuperarea datoriilor.
În ultimele douã luni, mai si iunie, aproape 200 de abonati au rãmas fãrã apã, dintre care 136 casnici cu bransamente separate, 40 de scãri de bloc, 6 în cadrul gospodãriilor individuale si 10 agenti economici.
Luiza Andronache