M ai mulți hunedoreni vor beneficia de ajutoare de urgență din partea Guvernului. 16 beneficiari din județ vor primi, în total, 73.500 de lei.

Astfel, se propune acordarea de ajutoare de urgență în sumă totală de 3.215.700 lei pentru sprijinirea unui număr total de 924 familii și persoane singure care se află în situații de necesitate cauzate de incendii, inundații, alunecări de teren, accidente ori situații deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la creșterea riscului de excluziune socială, în vederea ameliorării situației socio-materiale, de locuit și de sănătate ale acestora.
În județ este vorba de 16 beneficiari.
Guvernul mai arată că 749 familii și persoane singure din județele Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vâlcea, Vrancea și municipiul București se confruntă cu situații deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la apariția sau sporirea riscului de excluziune socială și necesită ajutoare de urgență în sumă totală de 2.375.700 lei.
”Din majoritatea anchetelor sociale rezultă că familiile pentru care se propune acordarea de ajutoare de urgență au membri cu grave afecțiuni de sănătate, care necesită tratamente medicale de durată și intervenții chirurgicale costisitoare, care nu sunt suportate în totalitate de către casele județene de asigurări de sănătate, precum și respectarea regimurilor alimentare recomandate de medici. Majoritatea persoanelor din familiile pentru care se propune acordarea de ajutoare de urgență nu au posibilitatea să obțină venituri din alte activități, având capacitatea de muncă redusă. Bolile grave (cancer, leucemie, boli cardiace, boli degenerative, boli respiratorii, boli genetice, transplant de organe etc.) de care suferă membrii familiilor respective, afectează întreaga familie din punct de vedere emoțional, social, financiar. Bugetele familiilor se diminuează considerabil din cauza costurilor suplimentare pe care trebuie să le suporte pentru asigurarea tratamentelor medicale și a intervențiilor chirurgicale, a deplasărilor la clinicile din țară ori din străinătate, achiziționarea de proteze/dispozitive medicale, aflându-se de multe ori și în situația de a nu putea asigura cele necesare traiului zilnic. Dintre acestea se disting câteva familii din județele Argeș, Bacău, Brașov, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Giurgiu, Hunedoara, Iași, Ialomița, Neamț, Olt, Sibiu, Suceava, Vrancea și municipiul București, ai căror membri suferă de boli foarte grave și necesită un suport financiar considerabil pentru tratamente și recuperare medicală. Unele familii se confruntă cu probleme grave de sănătate ale copiilor sau adulților care se află în tratament cu citostatice de mai mult timp și necesită tratament, analize medicale în țară sau în străinătate, iar familiile respective sunt depășite de situație, nefăcând față cheltuielilor foarte mari de transport, cazare și hrană”, arată Guvernul.
Totodată, unele familii și persoane singure se confruntă cu situații socio-materiale și de locuit precare, locuiesc în case în stare avansată de degradare din cauza intemperiilor produse în timp, a lipsei resurselor financiare pentru reparații și întreținere. Familiile locuiesc în condiții insalubre, fiind în sărăcie extremă, în risc de excluziune socială, au copii minori și necesită sprijin pentru îmbunătățirea condițiilor de trai, pentru racordarea la rețeaua de energie electrică ori pentru igienizarea și repararea locuințelor.
Unii dintre membrii familiilor respective nu au locuri de muncă sau au capacitatea de muncă redusă, altele sunt persoane vârstnice, singure. Veniturile nete lunare ale acestora provin, după caz, din ajutoare sociale, pensii, alocații de stat pentru copii, indemnizații pentru persoane cu handicap, alocații pentru susținerea familiei ori salariile acestora nu pot susține în totalitate cheltuielile necesare pentru asigurarea nevoilor familiale.
Monika BACIU