S -au scumpit simțitor toate materialele de construcție și, în special fierul, care era importat din Ucraina, iar acum, aproape toate lucrările de construcții au nevoie de bani în plus. Consiliul Județean Hunedoara caută soluții și așteaptă co-finanțările din partea celor ce le sunt parteneri de finanțare, iar una dintre rute este culoarul Mureș.
Mai toate lucrările de construcție, fie că vorbim de drumuri, ori alte investiții prin CNI, au nevoie de reajustarea prețurilor. Războiul de la granița cu Ucraina a determinat creșteri mari de preț, iar Consiliul Județean Hunedoara spune că așteaptă actualizări de contracte, pentru că altfel, nu sunt șanse ca vreun constructor să iasă la liman.
„Culoarul Mureș, care este pe o lungime de 70 de km, de anul trecut, de la semnarea contractului, s-a scumpit cu 30%. A crescut prețul, iar finanțatorul nostru, ADR Vest, încă nu a alocat nicio actualizare. Deocamdată noi avem bani din prefinanțări și nu știm ce vom face. Mai mult, pe culoarul Mureș s-au dat bani pentru reabilitarea drumului, dar nu este niciun ban pentru rigolele din satele prin care trece acest drum”, a spus Costel Avram,
administrator public al județului Hunedoara.
Ucraina era furnizor pentru o întreagă serie de materiale de profil, cum ar fi oțel-beton, ciment, profile sau bitum. Unul dintre principalele materiale folosite în construcțiile de drumuri,
bitumul, care anul trecut a avut o medie lunară, un preț de 2.200-2.300 de lei a ajuns la un preț de 3.600 de lei. Și acesta este doar un exemplu, pentru că, în Hunedoara, toate lucrările sunt afectate de creșterea uriașă a prețurilor la materialele de construcții.
Diana Mitrache