Lucrãrile de reparatii capitale începute în anii 1992-1993 la drumul national care face legãtura între judetul Hunedoara si Vâlcea, prin Cheile Jietului, nu au fost finalizate nici acum, dupã 26 de ani.
Marile proiecte de infrastructurã s-au transformat în peticiri. Lipsa resurselor financiare împiedicã finalizarea lucrãrilor, iar oficialii din Ministerul Transporturilor nici nu au vesti prea bune.
“DN 7A este un drum national secundar ce face legãtura între judetul Vâlcea si judetul Hunedoara, în lungime totalã de 108,890 km, Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Craiova având în administrare sectorul km 0+000-105+120. Pentru aducere, respectiv mentinerea la un nivel de viabilitate corespunzãtor, DRDP Craiova, în calitate de administrator a elaborat proiecte tehnice pe mai multe sectoare de drum, unele fiind finalizate, altele fiind în curs de finalizare”, aratã reprezentantii Ministerului Transporturilor. Pentru unele portiuni s-au obtinut toate avizele, însã nu si fondurile necesare, desi proiectul de reparatii capitale a debutat în perioada anilor 1992-1993, asa cum aratã Ministerul Transporturilor.
“Ca urmare a lipsei fondurilor financiare, pentru sectorul de drum 40+000-63+200 nu au fost prevãzute lucrãri de interventii sau reparatii majore pentru finalizarea ultimei reparatii capitale din perioada 1992-1993. La nivelul anului 2015 a fost întocmitã pentru sectorul de drum DN 7A km 40+000-63+000, la solicitarea Sectiei de Drumuri Nationale Rm. Vâlcea, documentatia tehnicã “Reciclare la rece în situ a îmbrãcãmintii asfaltice cu strate de rulare din covor asfaltic”. De asemenea, precizãm cã sectorul de drum km 63+200-86+601, DRDP Craiova a demarat achizitia publicã pentru prestãri servicii de elaborare proiect tehnic, detalii de executie, documentatie obtinere avize, acorduri, autorizatie de construire si asistenti tehnicã pe parcursul executiei de lucrãri pentru obiectivul “Consolidare si protectie versanti DN 7A km 63+200-86+601”. Existã hotãrâre de Guvern – indicatori tehnici economici aprobati, faza expertizã+DALI. În prezent aceste servicii se aflã în curs de aprobare în Consiliul de Administratie al CNAIR SA. Având în vedere starea accentuatã de degradare a pãrtii carosabile care are drept cauzã atât factorii climatici cât si traficul rutier intens, DRDP Craiova a solicitat în repetate rânduri alocarea de fonduri financiare în vederea modernizãrii sectorului de drum DN 7A km 40+000-86+601, pentru asigurarea viabilitãtii corespunzãtoare. În functie de aprovarea fondurilor financiare, se vor demara procedurile legale de atribuire si executie a acestor lucrãri. Sectia de drumuri Nationale Râmnicu Vâlcea executã o serie de lucrãri de întretinere curentã si anume: reparatii asfaltice, prezãri denivelãri”, mai mentioneazã oficialii de la minister.
În 7 septembrie 2018, Ministerul Transporturilor, a agreat ideea cã, la capitolul consolidare si amenajare DN 7A km. 86 + 601 —km 105 + 120, judetul Hunedoara sã aloce o sumã de 500 mii lei, dar drumarii încã nu au fãcut nimic. Nici nu se stie ce vor mai putea sã facã, pentru cã, dacã au stat toatã vara, în scurt timp, vremea nu va mai fi favorabilã acestor lucrãri. Aceste lucrãri trebuiau sã înceapã în 19 mai 2015 si, conform proiectului, sã se finalizeze în 19 mai 2017, însã, nici pânã acum nu au început, iar finalizarea lor este o necunoscutã si mai mare.
Monika BACIU