Lucrări continuate pentru modernizarea Transalpinei

Lucrările la DN 67 C sunt realizate în proporţie de 85 la sută, iar în acest an au fost realizate o serie de investiţii pentru punerea în siguranţă a circulaţiei.  Drumul naţional cunoscut ca Transalpina este anual vizitat de zeci de mii de turişti pe perioada sezonului estival. Una dintre porţile de acces către şoseaua din Parâng, cea dinspre  Petroşani, respectiv DN 7A Petroşani-Obârşia Lotrului are şi ea nevoie de investiţii.  Ministrul Lucian Bode şi  Prim – Ministrul, Ludovic  Orban, alături de reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au verificat  stadiul lucrărilor de modernizare ale DN 67C – Transalpina, la finele săptămânii trecute. Oficialul de la Transporturi a dat asigurări că Guvernul va continua investiţiile la DN 67C Transalpina, în limitele legii,  pentru punerea în siguranţă a  circulaţiei, ţinând cont de faptul că un dosar privind contractul de modernizare a drumului este în instanţă. Anul acesta, din bugetul CNAIR a fost prevăzută suma de 16,3 milioane lei pentru asfaltarea unui număr de 32 de kilometri de drum, realizarea  a 10.000 de metri liniari de  parapete şi au fost amplasate 250 de indicatoare rutiere şi  marcaje. ”Din păcate, în ultimii ani, nu s-a investit aproape nimic în tot ce ar fi trebuit să însemne întreţinerea şi punerea în siguranţă a circulaţiei pe acest obiectiv. De aceea, Guvernul Ludovic Orban, prin cele două DRDP-uri, Craiova şi Cluj, a decis ca în acest an, din bugetul CNAIR, bugetul de întreţinere, să aloce suma de 16,3 milioane  lei. Cu aceşti bani am reuşit să realizăm 32 de kilometri de covor asfaltic, 10.000 de metri liniari de parapete metalic, 250 de indicatoare rutiere şi marcaje. Aceste lucrări le-am realizat, sunt finalizate. (…) Vom continua investiţiile în acest obiectiv, în limitele legii, adică punerea în siguranţă a circulaţiei. Şi cei dinaintea noastră puteau să facă acest lucru, dar s-au prevalat de faptul că acest obiectiv este în instanţă şi până la clarificări nu au investit. Vom continua şi pe celelalte trei sectoare, din patru, câte sunt pe Transalpina”, a declarat ministrul Lucian Bode. Reabilitarea drumului a început în 2007, dar lucrările s-au oprit din cauza unor dispute juridice cu executantul. Transalpina a crescut interesul turistic pentru România, fiind vizitat anual de mulţi străini, iar ruta cea mai căutată este cea cu plecare din Petroşani, pe DN 7A prin Cheile Jieţului.
Maximilian Gânju