Toate vagoanele răsturnate au fost luate de pe stradă, iar ultima a fost locomotiva care a deraiat pe linia industrială de la Petrila. Ancheta va fi gata în câteva zile, însă, cei de la CEH spun că au de pierdut mult acum, când oricum erau probleme.
De două zile cărbunele extras de la mina Lonea este depozitat în unitatea minieră, pentru că încă linia de cale ferată nu a fost degajată complet, după ce trenul de marfă a deraiat, marți noaptea. Cele 4 vagoane au sărit într-o curbă și locomotiva este ultima care a fost recuperată de pe drumul de centură, acolo unde a căzut, în urma deraierii de pe liniile de cale ferată.
„Am reușit să ducem cele 4 vagoane, care au fost răsturnate. Le-am pus pe șină și le-am transportat la mină. Locomotiva este ridicată acum cu două macarale de 60 de tone, să o repunem pe șină, să o ducem la revizie și să încercăm să o reparăm ”, a spus Cristian Roșu, administrator special la CEH.
Doi oameni se aflau în locomotiva de mici dimensiuni și, la o curbă, au realizat că trenul va deraia și, așa cum au declarat, au sărit ca să se salveze. Incidentul a avut loc noaptea și, din fericire, nu au fos victime. O anchetă este acum în curs de derulare. „Este o comisie care cercetează acest eveniment și cred că într-o sptămână, maxim două, vom afla exact ce s-a întâmplat. A luat și declarațiile celor care au fost pe locomotivă și vom afla. Vom vedea care au fost cauzele”, mai spune Cristian Roșu.
Trenul cu cele 5 vagoane încărcate cu huilă a ieșit de pe calea de rulare, chiar în zona în care este o curbă și este luată în calcul inclusiv o defecțiune la locomotivă. Nu este exclusă nici posibilitatea ca defecțiunea să fi fost la calea de rulare, care nu este foarte bine întreținută.
Diana Mitrache