Strategii pentru perioada 2014-2020. Presedintele Consiliului Judetean Hunedoara, Mircea Ioan Molot, are în vedere realizarea unei strategii pentru perioada 2014-2020, însã acesta spune cã nu îi vor ajunge banii pentru câte are în plan.
”Nu cred cã îmi ajung banii care sunt dati pentru România la câte planuri avem. Suntem pregãtiti ca atunci când începe exercitiul financiar, 2014-2020, sã fim primi ca si pânã acum în depunerea proiectelor în asa fel încât sã reusim prin cât mai multe axe sã atragem cât mai multi bani indiferent dacã e vorba despre apã, canal, drumuri, asistenta socialã.
În mod deosebit în acest exercitiu ne vom axa pe proiecte care duc la dezvoltarea turismului, mã refer la continuarea cercetãrilor la Sarmisegetusa Regia, Sarmisegetusa Ulpia, vor forma un parc arheologic de aproximativ 500 de hectare care va cuprinde toate cetãtile din acest areal si pentru a le pune în valoare avem nevoie de fonduri europene. În acest sens în momentul în care am primit încredintarea sã administrãm cetãtile, am si fãcut o asociere cu Universitatea de Arhitecturã Ioan Mincu din Bucuresti tocmai pentru a ne sprijini în studile de fezabilitate pentru a atrage fonduri europene”, a declarat Mircea Ioan Molot. Mai mult, presedintele Consiliului Judetean spune cã va face eforturi în continuare, pentru ca domeniile schiabile din Valea Jiului sã fie finalizate.
”Nu ne oprim sã facem lobby în continuare pentru dezvoltarea zonei Vãii Jiului pentru cã eu rãmân încã la pãrerea cã în momentul în care Valea Jiului îsi va încheia programul de schi va fi cea mai cãutatã zona din România. Pentru asta ne vom ocupa sã facem lobi si asta le-am cerut-o tuturor politicienilor din Hunedoara indiferent de culoarea politicã si aici mã refer în mod deosebit la parlamentarii nostri, pentru a finaliza atât ce s-a început la Lupeni la Straja si la Pasul Vulcan si aici în Parâng”, a mai spus sursa citatã.
În ceea ce priveste perioada de atragere a fondurilor europene 2007-2013 Molot nu are nemultumiri. Majoritatea proiectelor au fost duse la îndeplinire sau vor fi duse la îndeplinire. ”În ceea ce ne priveste prin atragerea de fonduri europene, putine sunt acele proiecte care nu au atras fonduri europene, în rest suntem judetul care am atras cele mai multe fonduri europene de la nivelul României si asta nu doar datoritã CJH ci si al modului în care s-au mobilizat primarii din Valea Jiului”, a mai precizat Molot.
În ceea ce priveste promovarea zonei, mass-media are cea mai mare pondere, spune presedintele CJH. ”O implicare serioasã o are mass-media, pot zice cã am eu pensiune sau aqualand cu toate facilitãtile, dacã mass-media nu mã face cunoscut. Mass-media are un rol important în acest lucru pentru si agentiile de turism sunt mai timide, noi avem o companie de turism cu reprezentanti în zonã, am încercat sã facem prin târguri aici în zonã, la Bucuresti, nici noi nu avem suficienti bani sã participãm la târguri dar folosim orice prilej si facem apel la mass-media sã ne promoveze zona si atunci sã vinã si turistii”, a mai spus Molot. În aceastã perioadã administratiile locale si judetene întocmesc noile planuri de dezvoltare pentru perioada 2014-2020.
Monika BACIU