T impul trece, leafa merge – cam așa descrie Laurențiu Nistor, președintele Consiliului Județean Hunedoara, activitatea unor angajați din cadrul instituției publice. Acesta a precizat că sunt persoane care timp de 15 ani nu s-au remarcat în activitatea lor din cadrul instituției.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Hunedoara, aflat pe ordinea de zi a ședinței din data de 27 mai, a dus la discuții în râdnul Consiliului Județean Hunedoara. Consilierii județeni din partea opoziției au anunțat că nu votează proiectul, motivând faptul că au primit târziu documentul. Laurențiu Nistor, președintele CJ Hunedoara a ținut să explice care este motivul pentru care se modifică organigrama și statul de funcții.
”Vă informez pe toți că prin modificarea organigramei nu am făcut altceva decât să reducem niște posturi de șefi, să mai reducem din bugetul pentru salarizare, să mai împărțim niște oameni de pe un loc pe altul, care pur și simplu dormeau, probabil, în acele activități în care până acum, de vreo 12 ani, nu făceau nimic. Nu-i altceva, nu se dau oameni afară, dar nu poți să ții un serviciu … Stimați colegi și domnule Mutulescu, ce-ar fi să fie Nistor șef de serviciu doar pentru salariu și să nu-și manifeste nici măcar cel mai mic interes pentru buna desfășurare a activității din consiliul județean? Nu mi se pare correct să fie un șef de serviciu cu atâția oameni, numai ca să fie șef de serviciu. Poate fi și șef de birou, cu mai puțini oameni, cu retribuția aferentă șefului de birou, iar unora care – știți și dumneavoastră expresia, nu chiar academic – tăiau frunze la câini, să le dăm posibilitatea să ne demonstreze tuturor că efectiv se implică și au o activitate deosebită. Dacă ne vor demonstra, și mie, și dumneavoastră, că-și vor schimba atitudinea față de muncă, nu față de președinte sau de o persoană, ci față de munca pe care trebuie să o depună în consiliul județean, vă asigur, stimați consilieri județeni, că tot împreună vom dezbate și vom face, probabil, altă organigramă, peste șase luni, când ne va permite legea”, a ținut să precizeze Laurențiu Nistor, președintele CJ Hunedoara.
Acesta a mai precizat că în viitor se va trece la o nouă modificare a organigramei.
”Îîn același timp, vă mai spun și asta: peste șase luni este posibil să venim din nou cu altă organigramă, cu oamenii care șase luni de cum încolo dovedesc că nu-și fac datoria sau nu-și au menirea în biroul sau în serviciul din care face parte. Trebuie să înțelegem cu toții că a trecut vremea pcr, adică pile, cunoștințe, relații. Trebuie să lăsăm deoparte aceste lucruri, trebuie să ne implicăm, deoarece, la ora actuală, mai avem încă în cadrul consiliului județean oameni care, indifferent de activitatea pe care o fac în cadrul unui birou sau serviciu de specialitate, pozează totul și transmit mai departe celor care doresc informații din consiliul județean. Eu mă gândeam că sunt informatori doar la securitate, nu și alți informatori în alte părți. Nu pot să verific câți or fi într-o parte și câți în alta, dar vă pot spune că chiar ieri a fost prins un coleg de-al nostrum pozând niște hârtii pe care să le trimită spre informare unei foste colege. Acei oameni nu au de lucru, că dacă ar avea, dacă și-ar face datoria, n-ar ajunge în aceste situații. De aceea vă spun că pregătim peste șase luni de zile o altă organigramă, în situația în care unii colegi … Nu-s toți la fel și nu trebuie să-i băgăm pe toți în aceeași oală, sunt și oameni deosebiți, care de 20 de ani lucrează în consiliul județean, care-și fac datoria; sunt oameni care poate de 15 ani lucrează în consiliul județean și au aceleași metehne, de a nu face nimic și de a da cu ciocul prin altă parte. Vrem ca acești oameni să treacă la treabă și primul pas l-am făcut acum. Adică să stea grămadă într-un compartiment, fără să-și aibă rolul, locul și activitatea necesară, nu mi se pare corect să-l țin acolo și să nu-l trimit în alt compartiment. Eu cred că am fost atât de correct încât nu i-am dat afară, n-am desființat posturile lor, doar i-am trecut în alte compartimente, unde avem nevoie să lucreze”, a mai subliniat sursa citată.
Monika BACIU