Circulatia rutierã pe Transalpina este interzisã pe timpul noptii între orele 20:00 si 7:00. reprezentantii de la Compania Nationalã de Drumuri Nationale si Autostrãzi din România informeazã cã vitexa maximã pe portiunea curpinsã între Rânca si Obârsia Lotrului este de 30 de kilometri la orã.
“DN67C (Transalpina) a fost redeschis între kilometri 34+800 (Rânca, judetul Gorj) si 59+800 (Obârsia Lotrului). Pe acest sector de drum, accesul autovehiculelor este interzis în intervalul orar 20:00-07:00, iar viteza maximã de deplasare este de 30 km/h.
Este instituitã si restrictie pentru autovehiculele cu masa totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone”, aratã cei de la CNADNR. La începutul acestui an Executivul a alocat bani pentru lucrãrile de modernizare care au loc pe acest tronson. La acel moment, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Consolidare si protectie versanti DN 7A km 63+200 – km 86+601”, judetul Vâlcea. Mai exact este vorba de modernizarea drumului spre Voineasa, contract care are o valoare totalã de peste 66 de milioane de lei. urmeazã a fi construite noi poduri si reabilitat tot tronsonul.
“Lucrãrile de consolidare a Drumului national DN 7A vor continua pe traseul Vidra – limita dintre judetele Vâlcea si Hunedoara. Lucrãrile de consolidare si protectie a versantilor se vor desfãsura pe o lungime de 23 de kilometri si vor cuprinde si reabilitarea unui pod si constructia a încã 6 poduri noi. Guvernul a aprobat în sedinta de astãzi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea si protectia versantilor de pe DN 7A, proiect realizat cu fonduri de la Banca Europeanã de Investitii si de la bugetul de stat. Investitia are o valoare totalã de circa 125 de milioane de lei si a fost demaratã în anul 2008, însã în anul 2012 a fost opritã ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul, rãmânând de executat lucrãri în valoare de peste 66 de milioane de lei”, se aratã în informarea Guvernului. Finantarea obiectivului de investitii, prevãzut la art.1 se realizeazã din împrumutul FI 23.371 acordat de Banca Europeanã de Investitii derulat conform O.U.G. nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile si completãrile ulterioare si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Monika BACIU