A mbasadorul Finlandei la București, E.S. doamna Marjut Akola, s-a întâlnitla sfîrșitul săptămânii trecute cu președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor. Excelența Sa a fost însoțită la Deva de expertul educațional, domnul Ari Pokka.
Consiliul Județean Hunedoara a fost gazda întâlnirii dintre înalții oaspeți finlandezi și delegația Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara, condusă de prof. Maria Ștefănie, inspector școlar general. ISJ Hunedoara intenționează să
implementeze un proiect educațional după model finlandez la nivelul școlilor din județul Hunedoara, instituția fiind interesată de modul în care se derulează proiecte pilot similare în țara noastră.
„Salut interesul oaspeților noștri de a se implica în derularea unui proiect educațional în județul Hunedoara. Modelul finlandez ne-a atras atenția și credem că este benefic pentru
dezvoltarea învățământului de la noi. Este prima întâlnire pe această temă și cred că este un bun prilej pentru a ne cunoaște mai bine, pentru a împărtăși câteva dintre valorile învățământului din cele două țări, pentru a afla de la noi mai multe detalii despre specificul județului Hunedoara” a declarat președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor.
Oaspeții finlandezi au vorbit despre proiectul pe care îl derulează de un an la Buzău, dar și despre noul proiect care începe în octombrie la nivelul municipiului Brașov și care vizează, de această dată, realizarea strategiei educaționale a orașului.
„Vă mulțumesc pentru primirea făcută și pentru interesul acordat cooperării cu Finlanda. Aveți din partea noastră toată deschiderea pentru a realiza acest proiect care să ofere alternative de dezvoltare a copiilor. Cred că este începutul unei colaborări de lungă durată cu județul Hunedoara” a precizat ambasadoarea Finlandei la București, E.S.
doamna Marjut Akola.
Prin intermediul
platformei online, s-a alăturat discuției și reprezentanta Universității HAMK din Finlanda, doamna profesor Nana Niskanen, care a vorbit despre perfecționarea cadrelor didactice și despre timpul dedicat
cursurilor de pregătire în funcție de tipul de proiect implementat.
Modelul finlandez pe care ISJ Hunedoara dorește să-l implementeze la nivelul învățământului preșcolar și primar,
pentru început în școli pilot, pune accent pe starea de bine a copiilor, pe încurajarea activităților participative ale elevilor și cadrelor didactice, dar și pe o mai bună administrare a resurselor școlare.