Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara anunță demararea unor acțiuni de control la autoritățile și instituțiile publice, pentru a verifica respectarea obligației de publicare a listei funcțiilor plătite din fonduri publice, conform prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 153/2017.
Potrivit legii, până la datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, instituțiile și autoritățile publice au obligația să publice la sediul propriu și pe pagina de internet lista tuturor funcțiilor din cadrul acestora care intră în categoria personalului plătit din fonduri publice. Această listă trebuie să conțină informații detaliate, precum:
• salariul de bazã, solda funcției de bază/salariul funcției de bazã, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunarã, după caz;
• tipul, baza de calcul, cota procentualã, valoarea brutã a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legalã a acordärii acestora;
• valoarea anualã a indemnizației de hrană care urmează sã fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia;
• orice alte drepturi în bani și/sau în natură, dacă este cazul, precum și baza legalã a acordării acestora;
• orice informații cu privire la posibile limitãri ale venitului salarial, precum și baza legalã a acestora.
În cadrul acestor controale, inspectorii de muncă vor verifica atât publicarea efectivă a acestor informații, cât și conformitatea lor cu cerințele legale. În cazul în care se constată nerespectarea obligațiilor, se vor dispune măsuri pentru remedierea deficinețelor și se vor aplica sancțiuni contravenționale, conform legislației în vigoare.
Adrian Florin BOZDOG
Inspector șef, ITM Hunedoara