Î ncep lucrări de consolidare a malului care stă să cadă pe traseul trenului ce ducea cărbunele de la Lonea. Constructorul așteaptă doar materialele, iar, la mina Petrila, dacă s-a renunțat temporar la transportul pe calea ferată, ONG-iștii de la Planeta Petrila se tem de atacul hoților. Asta, ca să nu mai vorbim despre traficul cu mașini cu huilă, care va tranzita toată Valea Jiului, de la Lonea, la Paroșeni.

Malul trebuie consolidat, pentru că, după îndepărtarea pilonilor de sprijin și, pentru că sub liniile de cale ferată era o pungă de apă, terasamentul s-a prăbușit. Constructorul și-a luat angajamentul că va consolida malul și deja se lucrează acolo.
„Săptămâna aceasta, constructorul va construi zidul de sprijin. Avea comandă dată pentru material, mai precis, pentru fier. Așa că, la începutul săptămânii, va porni lucrul, așa cum au dispus cei de la ITM”, a spus Marius Heljiu, viceprimarul orașului Petrila.
Așa că acum, transportul huilei se va face , pe șoseua de centură, până la podul de la mina Petrila, după care va ajunge prin toate orașele, până la Termocentrala Paroșeni. Iar infrastructura aflată în ansamblul fostei Mine Petrila, respectiv cea de transfer a cărbunelui nu mai este funcțională. În acest context, zilele acestea a început procedura de demontare a echipamentelor, ceea ce înseamnă pasul al doilea pentru închiderea completă a transportului pe calea ferată și realizarea acestuia pe cale rutieră. Iar cei der acolo și-au exprimat îngrijorarea. „Orice om care pleacă din curte, aduce un minus pentru Planeta Petrila. Atâta timp cât aici nu vor mai fi oameni, aici vor fi hoți. Din punctul meu de vedere, ca om, spun că puteau să facă o stație de încărcare aici, lsa Petrila, iar mașinile să treacă cu cărbunele, doar de la Lonea, până aici. Dacă până acum am luptat pentru depoluarea, acum e invers. Să nu spună cineva că toate mașinile cu cărbune care vor trece prin orașe au avize de la Garda de Mediu, cu care să meargă până la Paroșeni. Iar podul de aici, dacă trec două mașini în același timp, se cutremură de simțim până aici”, a precizat Cătălin Cenușă, reprezentant al Organizației Planeta Petrila.
Potrivit celor de la Complexul Energetic Hunedoara, care s-au trezit cu terasamentul distrus după ce pământul a luat-o la vale, odată cu destabilizarea malului, trenul de huilă nu va mai trece o vreme. Deocamdată s-a recurs la transportul cu mașini încărcate cu huilă, pentru că întreaga cantitate extrasă nu poate fi depozitată prea mult timp la mină.
Diana Mitrache