Peste 148 de milioane de lei sunt alocați acum pentru una dintre lucrrăile cele mai mari care se vor realiza la infrastructura feroviară din Defileul Jiului. Vor fi reabilitare poduri, podețe și tuneluri aflate pe Linia CF 116 FILIAȘI-LIVEZENI.
Sucursala Regională CF Craiova anunță că a publicat în SEAP anunțul de participare la licitaţia publică și că cele peste 148 de milioane de lei vin prin Programul Transport 2021-2027, de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate.
Pe acest tronson vr fi reabilitate două poduri, 4 podețe și 8 tuneluri situate pe linia CF 116 Filiași-Livezeni, lucrarea fiind împărțită în 6 loturi.
Lot 1:
Podeț km 83+782 – între hm Parângu – hm Bumbești;
Podeț km 90+278 – hm Valea Sadului;
Podeț km 97+672 – între stațiile Meri – hm Lainici
Podeț km 99+747 – între stațiile Meri – hm Lainici.
Valoarea totală estimată a contractului 7.809.025,37 lei, fără TVA.
Lot 2:
Tunel Km 90+869 – 91+102 – în intervalul hm Valea Sadului – Meri;
Tunel Km 92+508 – 92+726 – în intervalul hm Valea Sadului – Meri;
Tunel Km 94+390 – 94+559 – în intervalul hm Valea Sadului – Meri;
Tunel Km 95+271 – 95+681 – în cap Y al stației Meri.
Valoarea totală estimată a contractului 60.465.158,53 lei, fără TVA.
Lot 3:
Tunel Km 96+408 – 96+504 – în intervalul hm Valea Sadului – Meri;
Tunel Km 100+519 – 100+814 – în intervalul hm Valea Sadului – Meri.
Valoarea totală estimată a contractului 17.816.177,24 lei, fără TVA.
Lot 4:
Pod km 105 + 706 – între Hm Lainici – Hm Pietrele Albe.
Valoarea totală estimată a contractului 14.585.404,73 lei, fără TVA.
Lot 5:
Tunel km 110+797-111+356 – în intervalul Pietrele Albe – Livezeni;
Tunel km 114+686-114+772 – în intervalul Pietrele Albe – Livezeni.
Valoarea totală estimată a contractului 19.374.040,30 lei, fără TVA.
Lot 6:
Pod Km 115+668 – între Hm Strâmbuța – Livezeni
Valoarea totală estimată a contractului 28.017.585,30 lei, fără TVA.
CFR-iștii spun că aceste lucrări duc la îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată, iar asta va duce și la eliminarea riscurilor sau restricțiilor asociate, cum ar fi: restricții de viteză, de tonaj, limitări de viteză, limitări de gabarit, riscuri de inundații.
Contractele au prevăzută o durată pentru proiectare cuprinsă între 4-6 luni și o durată de execuție a cuprinsă între 6-11 luni.
Diana Mitrache