Echipele de control ale operatorului lucreazã cu sustinerea jandarmilor, în baza unui contract cu IJJ Hunedoara, iar hotii de apã sunt mai usor descoperiti. Dacã dacã existã rea vointã din partea celui prin cã furã apã se ajunge la judecatã.
Conducerea Apa Serv Valea Jiului considerã cã orice abonat debransat pentru neplatã sau furt de apã potabilã, inevitabil, este un client pierdut. Societatea pierde de douã ori în cazul acestor abonati. ”Circa 70 la sutã din persoanele care se înscriu în audientã la noi sunt persoane care nu plãtesc apa pe care o consumã, ca sã mã exprim elegant (n.r. hoti prinsi în urma controalelor). Uneori îi prindem si de câte zece ori, dar dupã ce discutãm cu ei încep sã înteleagã si-si fac angajament de platã. Avem pe anul 2018 circa 160 de plângeri penale pentru furt de apã potabilã, dar noi încercãm sã evitãm aceste plângeri, sã venim în întâmpinarea acestor persoane si sã le facem angajamente de platã. Pe noi nu ne încântã deloc sã-i avem debransati ”, explicã directorul general al Apa Serv Valea Jiului, Cristian Ionicã.
Apa Serv Valea Jiului SA are de recuperat 9.733 mii lei, atât de la societãti comerciale cât si de la abonatii casnici. În acest an, pentru concilierea directã au fost convocati un numãr de 723 abonati si au fost întocmite 10735 somatii de plata pentru abonatii casnici si 939 pentru agentii economici. Totodatã s-au încheiat angajamente de platã în valoare totalã de 230 mii lei pentru un numãr de 401 abonati.
Maximilian Gânju