„Este un comportament si o atitudine de maidan, golãnesc si când te gândesti cã acele doamne sunt plãtite din banii nostri, noi venim aici pentru a plãti, pentru a da bani. Pãi la noi la firmã dacã mestecãm gumã în fata clientului, suntem dati afarã pur si simplu, fãrã discutii” – M.Popa, contribuabil, Petrosani.
Dacã o persoanã doreste sã solicite învestirea cu formulã executorie a unei hotãrâri judecãtoresti, precum si trecerea mentiunii cã acea hotãrâre este definitivã si irevocabilã, trebuie sã plãteascã o taxã judiciarã si timbrele aferente indicate de Arhiva Judecãtoriei.
Ieri, un cetãtean al Petrosaniului, M. Popa, a purces cãtre Serviciul de Taxe si Impozite Locale de la Petrosani pentru a plãti respectiva taxã în numele unei rude. S-a adresat chiseului 3 al institutiei. Aici i s-a cerut direct adresa si cum nu era vorba de propria adresã, omul a fãcut o pauzã pentru a rememora adresa celui pentru care plãtea taxa, functionara de la ghiseu vãdit deranjatã cã nu i se rãspunde promp, cu arogantã superioarã de parcã s-ar fi adresat ultimului derbedeu a articulat: Adresa v-am spus! Ce e asa de greu!? Dupã ce i s-a comunicat adresa, omul a fost trimis la ghiseul 5.
Aici, M.Popa, a precizat din start ce taxã vrea sã plãteascã. Cu o tonaliate ca aceea care anuntã trenurile în garã, doamna de la ghiseu i-a solicitat direct codul numeric personal, pãrâd vãdit plictisitã de viatã. „Nu am avut codul numeric si am întrebat cu politete, ca nu cumva sã nu mã serveascã, dacã nu existã vreo posibilitate sã plãtesc acea taxã în lipsa codului numeric personal. În acel moment si-a luat pila de unghii si fãcându-si manechiura a spus NU si mi-a închis geamul ghiseului în fatã. Vreau sã vã spun cã sunt în stare de soc, nu-mi revin. Cum se poartã aceste doamne cu omul simplu, necãjit si în vârstã? Este un comportament si o atitudine de maidan, golãnesc si când te gândesti cã acele doamne sunt plãtite din banii nostri, noi venim aici pentru a plãti, pentru a da bani. Pãi la noi la firmã dacã mestecãm gumã în fata clientului, suntem dati afarã pur si simplu, fãrã discutii” –
a declarat M. Popa,
contrubuabil vãdit afectat de experienta avutã în instututia publicã a Petrosaniului. Un domn care a asistat la scenã i-a sugerat lui M.Popa sã sesizeze primarul. „Primarul are astãzi
audiente. De ce nu mergeti sã-i spuneti ce fac angajatele sale cu oamenii. Am înteles cã si cu colaboratorii se poartã urât” – a fost sfatul
omului.
Dar cum neîncrederea în institutii este la cote alarmante în România, în general, contribuabilul s-a adresat presei cu precizarea cã trebuia sã facã ceva, pentru cã dacã noi, cetãtenii le acceptãm comportamentul, atunci ne meritãm soarta.
Ileana Firtulescu