7Functionarii, dacã nu pleacã din administratie în somaj sau la un job mai bun, îsi iau concediu fãrã platã pentru a munci în strãinãtate. Aceasta este o practicã cunoscutã la primãriile din Valea Jiului.

Dupã mijlocul lunii mai, atunci când expirã pãsuirea datã de Guvern administratilor  cu arierate neplãtite si care pânã de curând au avut conturile blocate, în multe primãrii din tarã ar putea avea loc restructurãri. Una din cele douã administratii din Vale  în aceastã situatie este si cea de la Lupeni.  „ Le-am spus cã trebuie sã fie foarte atenti cã doar cei performanti poate sã-si continue activitatea.  Le-am si pus în vedere faptul cã având conturile blocate si problemele care mai sunt, s-ar putea sã ne despãrtim cu multi dintre ei si cã cine îsi doreste, poate sã plece singur, pentru a nu spune dupã aceea cã l-a dat cineva afarã. Eu chiar nu îmi doresc sã dau pe nimeni afarã, dar dacã nu vom reusi sã plãtim salariile o lunã, douã, sigur cã multi dintre angajati vor dori sã plece. Este un lucru pe care îl aprob cu foarte multã greutate, pentru cã  niciodatã nu vor sã plece cei care nu îsi fac datoria, ci aceia care si-o fac. Este destul de greu sã pierzi oameni buni,pentru cã în administratie se formeazã foarte greu astfel de oameni ”, a declarat Cornel Resmeritã, primarul Municipiului Lupeni.

De altfel, aici, nu este un lucru neobisnuit ca functionarii primãriei sã-si ia concediu fãrã platã vreme de câteva luni pentru a merge la muncã în strãinãtate, pentru cã pur si simplu nu le mai ajung banii.

„ Sunt oameni care îmi cer si mi-au cerut de ani de zile sã le dau concediu fãrã platã, pentru cã si-au gãsit câte un job undeva pe afarã. Merg trei luni sã-si mai îmbunãtãteascã veniturile, asa cum este si normal. Sunt oameni buni, ai comunitãtii locale, care îsi fac datoria si nu pot sã nu le aprob acel concediu fãrã platã ”, a mai spus primarul de la Lupeni.

Cealaltã primãrie cu datorii foarte mari si cu conturile deblocate doar temporar, este cea de la Aninoasa. Aici, la fel, în perioada urmãtoare se va aplica un plan de restructurare.

Luiza Andronache