C a inițiator al legii prin care Trenurile Zăpezii treceau prin Valea Jiului, fostul senator de Valea Jiului, Haralambie Vochițoiu le va cere guvernanților, „pe persoană fizică acum”, să readucă în zonă aceste garnituri destinate celor care vin la schi. Acestea au circulat în țară, la prețuri rezonabile, însă, au fost vizate doar stațiunile de pe Valea Prahovei și Vatra Dornei.
Niciun tren de acest fel nu a mai ajuns la noi, în Valea Jiului, deși, fostul senmator crede că ar fi asaltat de turiști, mai ales studenți, pentru că Straja este una dintre stațiunile de top de la noi din țară, dar nici Parângul nu e de neglijhat, ori Pasul Vâlcan.
„Din păcate, am constatat cu stupoare, în urmă cu vreo 3 ani de zile, că CFR a încetat o inițiativă legislativă pe care eu am gândit-o ca senator și care devenise lege, fiind o obligație. E surprinzător că au făcut asta! Mai ales că era unul din puținele lucruri pe care statul român le făcea, concret, pentru oamenii care vin în zona noastră, Parâng, Straja. Dar trenurile astea merg acum doar pe Valea Prahovei. Voi face o sesizare, ca cetățean, simplu, de data aceasta, că vreu să cer o explicație. Pentru că, sigur, dacă se va face un calcul de rentabilitate, nu cred că iese așa păguboasă această rută”, spune Haralambie Vochițoiu, fost senator, care a adus trenuirle zăpezii în Valea Jiului.
Cei din stația CFR Petroșani spun că inițiativa ar trebui să fie a celor ce au gândit acest program. „Solicitarea pentru introducerea sau scoarterea unor trenuri de călători, care să circule, sau să nu mai circule pe infrastructura feroviară, trebuie să vină de la operatorului de transport feroviar de călători. El este cel care solicită că vrea să circukle sau nu pe acea infrastructură feroviară”, a spus un reprezentant al stației CFR Petroșani.
Cândva un tren de călători mergea până la Lupeni, însă, acum, pe infrastructura căii ferate din Valea Jiului, mai circulă doar trenurile de marfă, spre Lupeni..
Surse din cadrul stației CFR Petroșani, care se ocupă de trenurile de călători, susțin că nu s-ar preta un astfel de tren la noi. „
“Trenurile Zăpezii” reprezintă o alternativă rapidă și verde la aglomerația din trafic, datorită duratei scurte a călătoriei cu trenurile InterRegio CFR Călători din Capitală.
Harlambie Vochițoiu, pe vremea când era senator a inițiat o astfel de propunere și a devenit lege, însă, acum, recunoaște că este flagrant încălcată de cei care ar trebui să o aplice.
Trenurile zăpezii au pornit anul trecut în 7 ianuarie, iar costul unui bilet era mai mic cu 25%.
Diana Mitrache