Despre super-puteri, cu piticii de grădiniță și elevii care au participat la schimburile de experiență între țări. Așa s-a desfășurat acțiunea Erasmus + la una dintre școlile din Petroșani. În curtea școlii, pe un podium improvizat din paleți, cu părinții pe post de spectatori, mai mulți copii de grădiniță au urcat, costumați în personajele lor favorite, pe podium, unde au defilat. Au vrut astfel să le arate tuturor că ei cred în povești și în superputerile pe care le pot dobândi, exact ca eroii lor.
„Eu sunt Elsa, care e bună și frumoasă și trăiește în regatul de gheață”, a spus o fetiță. „ Îmi place spiderman. Am pânză de paianjen și asta este superputerea mea”, a completat un băiețel, costumat în acest personaj, la fel ca alți 4 băieței, toți convinși că au puteri nebănuite în acel costum. „Sunt pompier și sting focul. Astea sunt superputerile mele”, a spus un alt băiețel.
Dar am văzut și buburuze și albinuțe și prințese și mulți eroi din poveștile copilăriei, căci despre superputeri a fost vorba la această manifestare dedicată celor mai mici dintre copiii de la Școala IG Duca.
„Noi am învățat, prin povești, că dobândim superputeri de eroi. Am luat o poveste și am caracterizat personajul principal, eroul. Luăm faptele lui bune, luăm curajul, voința lui de a face fapte bune, visăm că putem să fim mai buni și astfel ne dezvoltăm stima de sine și suntem mult mai curajoși”, a spus Alina Adriana Ghirold, educatoarea clasei din care făceau parte acești copii.
Timp de trei zile, toți cei care au beneficiat de minunata magie a proiectelor ERASMUS+ împărtășeșc din experiențele de neuitat comunității locale și, chiar, lumii, iar proiectul s-a desfășurat în Petroșani la una dintre școlile în care copiii sunt în acest moment implicați în 3 proiecte.
„Noi avem 3 proiecte Erasmus în derulare, care din cauza pandemiei, s-au amânat cu un an, dar activitățile le derulăm fără mobilități, deocamdată. Așa că acum vorbim despre puterea magică a poveștilor, în care sunt implicați cei de la grădiniță, ei fiind niște supereroi. Pe noi, ERASMUS ne-a făcut supereroi, că ne-a dat abilități și competențe pe care poate altfel nu le dobândeam”, a spus Ramona Asan, coordonatoarea activității.
La această școală s-au încheiat două proiecte ERASMUS+ și 3 proiecte au debutat la 1 septembrie 2019. Iar cei care au participat la schimburile între țări au venit să își împărtășească experiența.
„Am fost într-o acțiune ERASMUS în Polonia și de acolo am deprins foarte multe experiențe. Mi-am dezvoltat nivelul de engleză, nivelul de comunicare și am văzut traiul oamenilor din alte țări. Am observat că elevii din Polonia stau 8 ore la școală și eu stau 7 și, aș aduce și la noi programul de masă caldă în școală, pentru cei care stau mai mult în școală, pentru că ne este greu”, a spus Radu, unul dintre elevii care a și fost într-o țară străină, cu ajutorul Erasmus +.
„Încerc să le povestesc și altora experiența mea din cadrul proiectului ERASMUS. A fost o experiență de neuitat. Am avut șansa să cunosc o lume nouă, o cultură nouă și vreau să împărtășesc aceste lucruri minunate și cu alții. M-a încântat foarte tare populația. Se vede că Polonia este o țară foarte organizată. Oamenii sunt foarte de treabă și am fost primiți acolo ca unii de ai lor. Nu erau discriminări. Erau copii din toate statele, de toate culorile și asta m-a impresionat plăcut. Aș aduce aici organizarea, că ei nu întârziau niciodată”, a spus o altă elevă
Județul Hunedoara are nu mai puțin de 42 de proiecte ERASMUS + și se clasează în topul național al școlilor care fac astfel de schimburi de experiențe. Din păcate, în acest an, nu s-a putut pleca în schimbul de experiență peste hotare, iar activitățile s-au limitat la cele ce puteau să se desfășoare în școală și în on-line.
Diana Mitrache