Tineri între 16 și 19 ani din mai multe colegii europene se întâlnesc, doar virtual deocamdată, ca să învețe ce le trebuie pe piața muncii. Totul se desfășoară  sub egida unui proiect Erasmus+, denumit
START UP THROUGH VIRTUAL LEARNING COOPERATION.
Cei de la Petroșani spun că este un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare doar între școli, care se derulează pe parcursul a doi ani, de la 1 septembrie 2020, până la 31 august 2022.
„Scopul proiectului este de a dezvolta abilități și competențe care sunt esențiale pentru succesul în viața profesională și personală a fiecăruia dintre elevii absolvenți, pentru a se integra pe piața muncii, ca nevoi comune a țărilor participante în proiect; Profesorii sunt întotdeauna interesați de oportunitățile de a împărtăși idei, de a găsu un sprijin de la colegi mai experimentați și  de a găsi exemple de schimb informal de bune practici între țările europene. Prin proiect ne propunem să-i învățăm pe elevi cum pot crea afaceri, sau chiar adevărate companii, contribuind astfel la bunăstarea mediului de lucru din țările lor, luând în considerare nevoile societății locale / regionale / mondiale în viitor”, spun profesorii coordonatori de la Colegiul Economic Hermes din Petroșani.
Parteneri în acest proiect sunt:
1. COLEGIUL ECONOMIC”HERMES” PETROSANI ROMANIA-COORDONATOR
2. 32 SU s izuchavane na chuzhdi ezici „Sv.Kliment Ohridski“-BULGARIA
3. Agrupamento de Escolas de Penacova-PORTUGALIA
4. Gulbenes2.vidusskola-LETONIA
5. Sule Muzaffer Buyuk Meslekive Teknik Anadolu Lisesi-TURCIA
6. Technical and Vocational School of Education and Training Paralimni-CIPRU
Elevii vor învăța cum să respecte regulile comerțului echitabil pe care le promovează furnizorii locali și regionali și să îndeplinească nevoile de mediu, în sensul de a fi prietenoși cu natura. „Unul dintre obiectivele acestui proiect este de a dezvolta gândirea critică, sau comunicarea, educația financiară și importanta abilităților de colaborare. Ei trebuie să fie orientați spre obiective și să devină creativi, pentru a putea rezolva problemele și pentru a veni cu inovații.
Profesorii, pe de altă parte, vor alimenta talentele și abilitățile lor făcându-i pe viitorii tineri absolvenți să gândească deschis. Asta pentru că abilitățile antreprenoriale și instinctele de afaceri cultivate pot preveni, în mod semnificativ abandonul școlar în rândul elevilor, confruntare prezentă în toate școlile partenere. Reușita în afaceri reduce probabilitatea ca tinerii să ajungă șomeri, în detenție sau în închisori”, mai susțin cei de la Petroșani.
Legat de noile tehnologii și competențe digitale, pe parcursul celor doi ani de proiect tinerii au parte de experiențe virtuale, prin Platforma MOODLE. Ei vor dezvolta abilități IT utile pentru a se integra după absolvire pe piața muncii; Îmbunătățind și cunoștințele profesorilor, se va permite adaptarea la era digitală și se vor forma profesiile viitoare.
„Prin implementarea proiectului vom folosi o abordare inovatoare și vom crea: module de învățare și predare / disponibile pe platforma  Moodle. Vom crea și o platformă E-siguranță colaborativă în proiectul e-twinning / twin space START-UP-VLC, ca rezultat al proiectului, deprindem concepte despre „flipped classroom”și„blended learning”, adică vorbim despre introducerea metodelor de îmbunătățire a limbilor străine. Vorbim și despre Învățare integrată a conținutului lingvistic  (CLIL) și învățare lingvistică asistată de computer (CALL), prin crearea dicționarul multilingvist cu termeni specifici în afaceri, dar și de abilități și competențe necesare nu numai elevilor, ci și profesorilor”, au conchis cei care reprezintă partea română a proiectului.
Diana Mitrache