D rumul ce duce din Jieț, spre Voineasa nu mai are gropi. Drumarii au reușit să toarne covor asfaltic pe cea mai mare porțiune, iar înspre granița cu județul Vâlcea s-au făcut reparații. Este pentru prima dată, după mai mulți ani, în care această arteră este circulabilă.
Încă din vară, drumarii de la DRDP Timișoara au decis să repare acest drum. Este o arteră importantă, pe care turiștii o folosesc fie să urce spre Voineasa, fie spre Transalpina și drumul este intens circulat. Acum, are un covor asfaltic proaspăt turnat, iar parapeții au fost montați în zonele periculoase. Drumarii, însă, spun că acestea sunt doar lucrări de reparații, iar reabilitarea arteri ar putea să înceapă anul viitor.
„Pe DN7 A în zona Cheile Jiețului au avut loc lucrări de reparații curente în cadrul pregătirii pentru intrarea în sezonul de iarnă. Au fost lucrări de întreținere care au constat în reparații întinse în zonele unde erau probleme mai mari la carosabil. Pentru anul viitor este în plan să intervenim pe acest drum și în funcție de alocările bugetare și a achizițiilor specifice să se poată realiza consolidarea și amenajarea acestui drum pe sectorul administrat de DRDP Timișoara”, a declarat Alina Sabou, purtător de cuvânt DRDP Timișoara.
DN 7 A asteaptă asfalt de ani buni și artera a fost plimbată, în ultimul deceniu, de la DRDP Timișoara, la DRPR Criaova și invers.
CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație un contract de 99 milioane lei, finanțare de la Buget pentru lucrări de modernizare și consolidare pe DN 7 A, sectorul din județul Vâlcea Vidra-Groapa Seacă (limita cu jud. Hunedoara0).
Astfel, pe întreaga lungime de 86 de kilometri dintre Brezoi (Vâlcea) și Groapa Seacă-Jieț (Hunedoara) sunt licitații lansate care vizează proiecte de reparații și protecție versanți. Tronsonul Groapa Seacă-Petroșani de 22 de kilometri din județul Hunedoara este în responsabilitatea DRDP Timișoara.
Diana Mitrache