Drumul ce duce spre Herculane, prin Uricani, de la Câmpu lui Neag, va fi reabilitat. Primarul spune cã a primit, printr-o Hotãrâre de Guvern, bani doar pentru reabilitare, pentru cã, pânã acum, drumul a fost construit doar pe bani veniti pe programe de inundatii si acum, spune primarul Dãnut Buhãescu, ar fi nevoie de o reabilitare si consolidare.
Abia spre toamnã sperã si la o nouã Hotãrâre de Guvern prin care sã se dea banii necesari construirii ultimilor kilometri, însã, cu toate acestea primarul vede asta ca pe o mare realizare.
“S-a aprobat prin HG tot ce înseamnã partea economicã si tehnicã si sunt alocate 300 milioane de lei din cele 500 de milioane, la cât este estimatã lucrarea. Nu vor putea fi cheltuiti, pentru cã va trebui sã se dea drumul la procedura de licitatie. Dacã licitatia se desfãsoarã normal si nu sunt contestatii, sau probleme, anul acesta sunt sanse sã aparã santierul. Bucãtica aceea micã ce s-a construit pe vremea lui Bãsescu, niciodatã nu s-a fãcut pe vreun proiect. Putini stiu cã era doar lucrãri de reparatii si consolidare în urma inundatiilor. Este pentru prima datã. Acum s-a fãcut proiect pentru primul tronson, iar al doilea, de la Cerna, pânã la Hercusane, cred cã o sã auzim în câteva luni cã va fi datã o nouã HG”, a spus Dãnut Buhãescu, primarul orasului Uricani.
În sedinta de joi, 18 aprilie 2019, Guvernul României a avut pe ordinea de zi dezbaterea unui proiect de hotãrâre (HG 20/2019) privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Drum de legãturã DN66A km 47+600 – km 66+204 Câmpu lui Neag – Cerna (judetul Gorj)”. Drumul nu este degradat si pare asfaltat corespunzãtor, însã, specialistii care vir câstiga licitatia vor avea de fãcut, cel mai probabil, consolidãri. Drumul, în actualele conditii, tot nu va fi circulabil, pentru cã, pânã la ora actualã au fost realizati doar 20 de kilometri de sosea, de la iesirea din Uricani, pânã în zona numitã Câmpusel. Ministerul Dezvoltãrii Regionale precizeazã cã „sectorul de drum de la intersectia DN66A km 66+204 pânã la intersectia cu DN67 D în zona localitãtii Bãile Herculane a fost încadrat prin HGR nr. 1211/2010 în categoria functionalã a drumurilor de interes national, prin clasarea lui si dat în administrarea Ministerului Transporturilor în vederea realizãrii de cãtre CNAIR a activitãtilor de interes national în domeniul administrãrii drumurilor nationale”. Pânã în prezent nu s-a organizat o procedurã de elaborare a unui studiu de fezabilitate pe acest sector, din cauza finantãrii insuficiente.
Diana Mitrache