Drumul care ar putea deschide legãtura dintre Valea Jiului si Herculane este pavat cu minciuni si amãgiri. Constructia drumului national a început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiti circa 20 kilometri din sosea, de la iesirea din localitatea Uricani, pânã în zona Câmpusel, a Parcului National Retezat.

Pânã în 2010, urmau sã fie finalizati si restul de 18 de kilometri ai DN66A, pânã la Izvoarele Cernei. Aici soseaua se intersecteazã cu un alt drum national, DN67D, si leagã astfel orasele Vãii Jiului de Bãile Herculane.  În anul 2010 ar fi trebuit finalizate lucrãrile, dar  proiectul a fost suspendat din cauza contestatiilor depuse de organizatiile ecologiste.  Câtiva ani mai târziu, proiectul a obtinut avizele de mediu, însã nu a mai primit finantare.

Negru pe alb – nu existã finantare

Sorin Grindeanu, premierul României, sustine cã nu existã niciun proiect depus pentru finantarea drumului care ar urma sã facã legãtura între Valea Jiului si Herculane. Mai mult, premierul aratã cã nu existã nici sursa de finantare pentru continuarea lucrãrilor.  “Proiectul “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” nu se regãseste în anexa Master Planului General de Transport, ori în lista proiectelor fãrã clauzã de reformã structuralã si nici în lista proiectelor cu clauzã de reformã structuralã, iar în prezent nu a fost identificatã o sursã de finantare pentru acesta, în acest an. Cunoscând importanta acestui drum national, vom analiza în continuare în raport cu sursele de finantare destinate programului de modernizare a drumurilor nationale, posibilitatea de  includere în programe prioritare a acestui obiectiv de investitii”, aratã premierul  Sorin Grindeanu.

În plus, premierul subliniazã cã o portiune a carosabilului este total impracticabilã, aceasta reprezentând un pericol pentru siguranta conducãtorilor auto.  “Sectoarele de drum de pe DN 66A cuprinse între km 47+600 – km 66+2014 – km 88+000 sunt drumuri de pãmânt închise circulatiei rutiere, impracticabile si periculoase din punct de vedere al sigurantei circulatiei. Sectorul de drum de pe DN 66A, de la km 88+000 la km 99+000 este din beton de ciment degradat si descompus, iar sectorul de la km 99+000 la km 109+308 este pietruit si pe acesta se executã lucrãri de întretinere curentã în cadrul contractelor multianuale (lucrãri care constã în scarificare, aport de material pietros si reprofilare). Initial, sectorul de drum de pe DN 66A, km 47+600 – km 66+204, a fost inclus în programul BEI II si apoi retras. Pentru actualizarea studiului de fezabilitate drum de legãturã “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” a fost emis un acord de mediu în anul 2011, iar în anul 2014 fostã Companie Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale din România SA, actuala CNAIR SA a demarat procedura de atribuire a contractului de servicii. Procedura mai sus mentionatã a fost anulatã în iulie 2015, conform prevederilor art. 209, alin 1, lit a) din OUG 34/2006, cu modificãrile si completãrile ulterioare, din cauza ofertelor depuse care au fost  inacceptabile si/sau neconforme”, mai aratã premierul.  Dupã investirea Guvernului Grindeanu, mai multi  parlamentari hunedoreni s-au hazardat sã vinã cu noi  promisiuni nesustenabile.

Monika BACIU