Drumarii nu reiau lucrul pe DN 7A spre Voineasa

Firma care ar fi trebuit să reabiliteze drumul spre Voineasa a pierdut procesul cu Drumurile Naționale, dar asta nu înseamnă că lucrurile vor sta mai bine. Dimpotrivă! Anul acesta, spun autoritățile locale, sunt slabe șanse să se pornească lucrările, mai ales că proiectul de acum câțiva ani nu se mai potrivește cu realitatea din teren. Curtea de Apel Craiova a pronunțat, la începutul lunii mai, soluția prin care sunt respinse toate motivele ce au dus la recursul celor de la STRACO, recurs care le dădea dreptate celor de la compania de drumuri. Hotărârea Curții de Apel Craiova este definitivă.
Acum, Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate scoate din nou la licitație DN7A. Doar că autoritățile locale se declară sceptice. „Din câte am înțeles, cei de la DRDP Timișoara au intervenit pe această zonă și au pus plombe și va fi refăcut tot proiectul. Din punctul meu de vedere, eu zic că trebuie refăcut tot proiectul. Gândiți-vă că e un proiect făcut în 2007, deja unul depășit din toate punctele de vedere. Și legea te obligă ca și un studiu de fezabilitate ce are o vechime mai mare de 2 ani de zile, să îl refaci. E clar că situația din teren se schimbă.
Dacă mă întrebați, cred că anul acesta nu va începe reabilitarea pe proiect. Noi ne punem speranțe în cei de la DRDP Timișoara să mai pună niște plombe și atât”, spune Vasilică Jurca, primarul orașului Petrila. Lucrările ar trebui să se desfășoare în cel puțin 4 puncte, între km 86+601 și km 105+120 și, inițial, trebuiau să fie executate de Straco Grup. Termenul de execuție, însă, este total depășit, mai ales că lucrările trebuiau să înceapă în 19 mai 2015 și să se finalizeze un an mai târziu. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a început lucrările de reparaţii pe DN 7A, Petrila-Voineasa, în regie proprie, prin 2020, pe un sector în lungime de 19 kilometri situat pe raza judeţului Hunedoara. Pentru desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă a fost construit un zid de sprijin pe albia râului Jieţ, iar pe alocuri s-au făcut o serie de lucrări de reparaţii cu mixtură asfaltică. De asemenea, în zona în care drumul este neasfaltat, au fost executate lucrări de reprofilare, dar proiectul de reabilitare trotală va trebui acum chiar modificat total.

Diana Mitrache

Advertisements