Administrația Parcului Național Retezat vine cu precizări pentru turiștii care ajung în zona protejată și suferă accidente, având nevoie de intervenția salvatorilor.
Serviciul Public Județean Salvamont Hunedoara și-a îmbunătățit comunicarea în zona montană. Totul a fost posibil cu ajutorul infrastructurii UHF pusă la dispoziție de STS.
Astfel, pentru început, cinci antene receptor au fost montate în anumite puncte cheie din zona submontană.
”Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care au nevoie de ajutor, STS – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat și o aplicație pentru telefoane mobile – Apel 112, care permite apelarea numărului de urgență și transmiterea coordonatelor GPS către autorități.
În acest fel, echipele de intervenție pot interveni mai rapid și mai eficient, crescând șansele de salvare în situații ce pun în pericol viața, proprietatea și mediul. Apel 112 este aplicația pentru telefoane mobile cu sisteme Android și iOS, dezvoltată de STS, capabilă să citească informația de localizare generată de serviciile de localizare existente pe telefon și să transmită poziția geografică a telefonului către Serviciului de urgență 112. Aplicația este gratuită și poate fi descărcată pe telefoane din magazinele de aplicații Google Play și AppStore”, arată Administrația Parcului Național Retezat.
Potrivit statisticilor, periodic, la numărul unic de urgență 112 se primesc apeluri din zone montane prin care sunt anunțate situații în care turiștii au nevoie de ajutorul echipelor de intervenție. De aceea, este foarte important ca aceștia să cunoască modul în care funcționează Serviciul de urgență 112 și instrumentele pe care le au la dispoziție pentru a putea fi localizați cât mai repede în situații dificile, astfel încât echipele de intervenție să ajungă la ei în cel mai scurt timp.
Monika BACIU