O asociere de două firme a câștigat licitația pentru reparațiile pe DN 7A din Cheile Jiețului, spre Brezoi. Una are în palmares reparațiile pe Autostrada Soarelui, iar o alta este din Suceava. Șoferii așteaptă reparațiile pe acest drum de ani buni. Compania de Drumuri va semna cu constructorul Maristar (România) contractul pentru modernizarea DN 7A Brezoi – Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, Transalpina și DN 66 Defileul Jiului. Oferta depusă de Maristar a fost declarată conformă luna aceasta, potrivit informațiilor Economedia.
Compania națională de drumuri a lansat pe 7 aprilie a doua licitație pentru modernizarea unui sector al DN 7 A, tronsonul din zona de munte de la Vidra până la limita dintre județele Vâlcea și Hunedoara. La prima procedură, a existat o singură ofertă, cea a unui constructor din Turcia, dar oferta a fost considerată neconformă.
În iunie, DRDP Timișoara a făcut mai multe reparații, pe câteva porțiuni din acest drum, acestea fiind doar lucrări de întreținere.
Drumarii au de gând să modernizeze un tronson cu o lungime de 62 kilometri de pe DN 7 A, Brezoi-Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, DN 67 C -Transalpina și tronsonul din Defileul Jiului, pe DN 66. Contractul este de 4,6 milioane de lei.
Pe șoseaua din acest defileu vor fi lucrări de asigurare a versanților.
DN 7 A Brezoi-Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri din care 62 km. sunt în județul Vâlcea respectiv 24 km. în județul Hunedoara. Pe aici trec cei care vor să ajungă vara pe Transalpina, sau Voineasa, Obârșia Lotrului, însă iarna, turiștii merg pe acest drum la schi, pe domnul schiabil Transalpina.
Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2×3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri.

Diana Mitrache