DN 66, Petrosani – Simeria, redevine cosmarul soferilor odata cu incalzirea vremii. Doua tronsoane din acest drum au fost receptionate, dar lucrarile au luat-o de la capat, dupa ce s-au gasit deficiente care trebuie remediate.

Drumul national care face legatura intre Simeria si Petrosani este in reparatii de aproape 10 ani, iar pana acum a inghitit milioane de euro. Termenele de finalizare au fost demult depasite si, odata cu incalzirea vremii, a redevenit cosmarul soferilor. Semafoare, portiuni de drum ingustat, cozi de autoturisme si nervi, acesta este tabloul general, mai ales pe portiunea Hateg – Petrosani, unde lucrarile au fost reluate.

Lucrarile au demarat in 2003, iar la vremea respectiva Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei anunta ca valoarea lucrarilor este de 46 de milioane de euro. In 19 martie 2003, Administratia Nationala a Drumurilor, actuala Companie Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, a contractat aceasta lucrare cu trei constructori, pentru fiecare tronson.

Termenele de executie s-au tot prelungit, mai ales ca unul dintre constructorii initiali, firma Prodeftiki, a dat faliment si a trebuit inlocuit, iar preturile au crescut in timp, odata cu modificarea proiectelor. Termenul limita de finalizare a lucrarilor a fost, initial, vara anului 2006, dupa care s-a prelungit pana in toamna lui 2007, ulterior fiind la 31 martie 2010, insa la amenajarea DN 66 se lucreaza si acum pe mai multe portiuni.

Se remediaza deficientele depistate

Pe tronsonul Petrosani-Baru Mare, proiectul este executat in proportie de aproximativ 80 la suta, valoarea contractului fiind de aproape 13,7 milioane de euro, pentru 23 de kilometri de drum. Termenul initial de finalizare pentru acest tronson a fost 8 august 2006, insa acesta a fost depasit.

Pentru cel de-al doilea tronson, Baru-Hateg, in lungime de aproape 26 de kilometri, suma alocata este de 42 de milioane de lei si aici lucrarile sunt cele mai avansate. Practic, se refac anumite lucrari la care in timpul receptiei s-au gasit deficiente si se largeste un pod.

Al treilea tronson se intinde de la Hateg la Simeria, pe o lungime de 30,6 kilometri. Suma alocata este de peste 12,2 milioane de euro si ar mai  fi putin de lucru. Noul termen de finalizare a fost stabilit pentru acest an, dar ramane de vazut daca, macar de aceasta data, constructorii se vor incadra in termene. „Pe doua tronsoane, lucrarile au fost receptionate, dar mai sunt unele deficiente care trebuie remediate. In plus, mai trebuie turnat stratul de uzura. Pe tronsonul Simeria – Hateg, din cate am inteles se taluzeaza”, a  declarat Costel Avram, vicepresedintele Consiliului Judetean Hunedoara. Proiectul a avut, pe parcursul derularii lui, unele probleme, unde a fost nevoie de interventii. De exemplu, localnicii din satul Rusi s-au plans ca s-au executat santuri de scurgere a apei doar pe partea dreapta a drumului, in timp ce pe partea stanga, apa ajunge direct in curtile oamenilor, odata cu inaltarea drumului. Probleme s-au descoperit si pe tronsonul Baru-Petrosani la zidurile de sprijin, care au trebuit refacute.

Carmen Cosman