Prima comună din județul Hunedoara cu brand
profesionist, creat cu participarea comunității
Într-un proiect inedit, densușienii au hotărât să își înnoiască imaginea. Locuitorii au lucrat împreună cu specialiștii la strategia de brand a comunei lor, cu o viziune pe termen lung.
Comuna Densuș este „pământ cu rădăcini în cer”. La această concluzie au ajuns specialiștii în brand de localitate implicați în proiect, după ce un studiu sociologic a relevat că
valorile comunității precum credința și respectul pentru pământ sunt oglindite de
patrimoniul natural și cultural
al comunei.
Comunitatea și-a definit
valorile, misiunea și ambițiile pentru următorii 10 ani: densușienii și-au propus să își transforme comuna într-o destinație recunoscută și apreciată pentru „turismul fără grabă” care conectează rădăcinile cu spiritua-litatea, pământul cu cerul.
Identitatea vizuală a comunei are în centru biserica monument istoric din satul Densuș care unește pământul cu cerul.
„Acest brand are ca scop conectarea deopotrivă a locuitorilor și vizitatorilor la rădăcinile lor și redescoperirea poveștii Pământului și a Cerului prin
valorile unice ale comunei Densuș. În pământ avem siturile cu urme preistorice ale vulcanilor și ale mării de pe vremea dinozaurilor și spre cer se ridică bisericile – monumente istorice din această comună.” declară Alina Ciobanu, președintele Asociației Drag de Hateg.
Totul s-a desfășurat
în cadrul proiectului „IDensus – Construcție de brand prin participarea comunității”. Proiectul a fost implementat de Asociația Drag de Hațeg, în parteneriat cu Asociația de Turism Retezat și Primăria comunei Densuș..
Proiectul “IDensus – Construcție de brand prin
participarea comunității” , cod SIPOCA 1035 /MySMIS2014+ 151186, s-a derulat în perioada 01 septembrie 2022 – 30 aprilie 2023 sub administrarea Asociației Drag de Hațeg și a fost cofinanțat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014 – 2020.
Valoarea totală a proiectului este de 416.116,73 lei, din care AM POCA s-a angajat să acorde o finanțare nerambursabilă de maxim 407.794,40 lei), echivalentă cu maximum 98% din valoarea eligibilă a cheltuielilor efectuate de beneficiar, valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European (FSE) fiind de 346.625,23 lei.
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului îl reprezintă Creșterea capacității Asociației Drag de Hațeg si a Asociației de Turism Retezat de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării în comuna Densuș.
Rezultatul așteptat al programului face referire la capacitatea crescută a ONG-urilor și partenerilor sociali de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local.
Rezultatele finale în urma implementării proiectului sunt următoarele:
1. 20 persoane participante la programul de instruire din care min 80% certificate în domeniul brandingului de localitate.
2. Consiliu de Dezvoltare Locala constituit cu reprezentativitate la nivelul comunei Densuș, ca organism de
consultare, elaborare, dezvoltare și monitorizare a strategiei de brand local.
3. Un raport de cercetare calitativă și cantitativă asupra locuitorilor și vizitatorilor comunei Densuș, pentru fundamentarea strategiei de brand.
4. Un mecanism creat de implicare a cetățenilor în susținerea și promovarea
strategiei de brand.
5. Un document strategic identitate de brand Densuș (strategie și identitate vizuală).
Asociația Drag de Hațeg a fost creată în 2013 ca partener strategic al Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului. Scopul asociației este sprijinirea dezvoltării durabile a regiunii Țara Hațegului, urmărind în special promovarea valorilor naturale, culturale și sociale a comunităților locale, consolidarea identității acestora prin turism și alte activități conexe, în contextul funcționării Geoparcului Țara Hațegului. Principalul proiect al asociației este realizarea și gestionarea punctului de vizitare și educație non-formală Casa Vulcanilor.
Alina Ciobanu