Î n urma discuțiilor care au fost purtate la Ministerul Educației s-a decis ca în anul universitar 2022-2023 cursurile, laboratoarele și seminarile să poată fi efectuate atât în online cât și față în față. Deciziile se vor lua în interiorul instituțiilor de învățământ superior și supuse la vot în Senatul universităților.
”A apărut o precizare a celor de la Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior prin care lasă la latitudinea universităților modul de desfășurare al anumitor cursuri, laboratoare, seminarii și anumite proiecte pe domenii de studio și pe specializări. La cursuri la licență se poate merge cu maxim 50%, masterat și doctorat cu maxim 65%. La laboratoare seminarii și proiecte toate aceste procente sunt mai mici. Trebuie să vedem ce părere au și colegii noștri studenții dar s-a observant că la aceste cursuri online studentul trebuie să aibă ecranul deschis să poată participa real la ceea ce se întâmplă. Am câștigat un proiect la care finanțarea se va semna, probabil, în toamnă, de digitalizare a universității. Este un proiect care din estimările noastre ar fi de peste 2,7 milioane de euro. Astfel, vom crea condiții de transmitere a cursurilor online”, a precizat prof. univ. dr. ing. Radu Sorin Mihai, rectorul Universității Petroșani.
Există mai multe propuneri, dar acestea urmează a fi analizate, iar apoi Senatul va decide modul în care se vor desfășura cursurile.
”Sunt universități și am discutat cu rectorii de la universități economice, tehnice și la universități comprehensive cum suntem noi, aceștia ar înclina mult spre activitățile față în față, lăsând cursurile online doar pentru dacă sunt predate de către cadre didactice din străinătate sau de către cadre didactice care din anumite motive nu pot fi prezente în sală. E o abordare interesantă, vom discuta în CA apoi se va aproba în Senat metodologia pentru a vedea cum reușim să transmitem cel mai bine noțiunile necesare viitorilor specialiști”, a mai precizat sursa citată.
Universitatea din Petroșani continuă investișiile în platformele de învățământ online prin mai multe proiecte pe fonduri europene.
Monika BACIU