„În ultima perioadã, m-am decis sã lucrez pe o aplicatie de augumentare virtualã si realã, de realitate mixtã, mai pe scurt. Aceastã aplicatie constã în folosirea  motorului grafic ionitic cu un pachet de softer vuforia”, a fost explicatia lui Kontos Eduard, clasa a XI-a – programare si app developer, care încerca, în termeni ce lui i se pãreau absolut firesti, sã ne spunã cã a construit un robot.
Edy, cel cãruia echipa de la Colegiul National Mihai Eminescu îi spun KEDY, a creat unul  dintre cei mai buni roboti. De altfel, creatia lui si a echipei din care face parte s-a clasat pe un loc bun, datã fiind participarea lor pentru prima oarã la un astfel de concurs de roboti.
Robotului i-au zis Costel Pescarul si ne spun de ce. „Noi i-am spus Costel Pescarul, pentru cã bratele sunt douã undite telescopice. Am improvizat, reusind sã obtinem un brat, care se extinde si este destul de puternic cât sã se basculeze pe spate si sã punã mineralele ”, spune Sergiu Andrei Pascu, clasa a X-a echipa tehnicã, modelare 3D  si coach robot.
Sunt discutii care ne aratã cã acesti copii creazã roboti si o fac într-o echipã minunatã, cu care au ajuns departe. „Noi stiam cã putem mai mult, dar suntem multumiti, cã doar suntem la prima noastrã participare. Consider cã ne-am descurcat destul de bine, robotul a fost într-o stare bunã si programul era bun, standul la fel si caietul tehnic, asemenea ”, mai spune Andrei.
First Tech Challenge România, prin Asociatia „Natie Prin Educatie”, a organizat în perioada 21 – 24 martie 2019 Campionatul National BRD First Tech Challenge România  si i-a avut ca invitati pe Kip Thorne, laureat al Premiului Nobel pentru Fizicã, pe Hans Klemm, ambasadorul SUA în România, iar la aceastã Finalã au participat 120 de echipe din tarã, dar si unele echipe din strãinãtate. Cei de la Colegiul Mihai Eminescu  îsi zic Alpha Bit, iar în Finala Nationalã a Campionatului International de Roboticã pentru liceeni FTC 2019 cu 12  elevi si 3 mentori,  dupã doar 4 luni au ocupat locul 27.  „Partea autonomã a îndeplinit toate cerintele competitiei, cu toate cã, la început, credeam cã e foarte greu. Am început sã facem autonomul acum douã luni si, la început a mers greoi. Am luat si un premiu la Timisoara, iar apoi am venit si am zis sã îl optimizãm si apoi am fãcut calcule matematice ce ne-au arãtat de câte ori se învârte roata”, mai spune Ichim Bogdan, clasa a X-a – co-lider, programare si web developer. Au învãtat totul  efectiv singuri, dupã tutoriale si au lucrat dupã orele de curs, dar au ajuns departe. Se vãd creatori de roboti.
„Eu am fãcut sã aparã modelul robotului în format 3D, atunci când vede logo-ul echipei. Dacã aveti în mânã un sticker cu logo-ul nostru, în palmã, robotul se învârte deodatã cu palma, sau stie sã recunoascã text si,  când vede sã aparã un videoclip. Noi, cum avut tema Star Wars la stand, am fãcut sã aparã scene din filmele Star Wars, atunci când vede textul”, ne-a  explicat Eduard Kontos.
Lucreazã la asta de doar 4 luni, de când s-au înscris în concurs, dar aceste luni au însemnat enorm de multe ore petrecute in laboratorul ”AlphaBit”, la liceu, dupã orele de curs, în week-end (deseori sâmbãta – 12 ore, uneori si duminica) sau în vacante, mult studiu individual, multe încercãri, numeroase modificãri, multe dintre ele cauzate de lipsa banilor, pentru cã acest concurs presupune  mult mai mult decât construirea si programarea unui robot
Diana Mitrache