Gropi uriașe au apărut, din nou, pe șoseaua de centură a orașului Pertrila, o arteră încă aflată în garanție. Așa că Societatea de Închideri de Mine o va rebilita din nou.

Din păcate, asfaltările țin puțin, pentru că din Cartierul Bosnea se scurg spre Jiu ape pluviale necontrolate și asta distruge periodic terasamentul.
Șoseaua de centură a orașului Petrila a fost reabilitată de Societatea de Închideri de Mine în baza proiectului de închidere și ecologizare a perimetrelor de la fosta mină Petrila. Doar că, deși artera arăta bine, apele ce se scurg de la casele din Bosnea, unele fără canalizare, distrug frecvent orice încercare de a reabilita drumul. Și, ca atare, asfaltul se umflă și craterele răsar peste noapte. „Până în 9 ianua­rie 2022, când ar trebui să fie recepția finală, șoseaua este în perioada de garanție. Există tronsoane și pe porțiunea ce aparține de Petrila și pe cele de la Petroșani, care ar trebui reabilitate. Antreprenorul a și făcut delimitările în zona gropilor. Urmează decaparea și, în momentul în care vor turna asflatul la o parcare pe care o realizează în zona orașului Petrila, vor remedia și lucrarea de pe centură”, a spus Daniel Sîrb, directorul SNIMVJ.
Cei de la Societatea de Închideri de Mine spun că ar trebui să finalizeze lucrările de asfaltare, până în luna octombrie. Din păcate, însă, situația în sine nu va fi rezolvată deocamdată. „Este adevărat că acel deal este un burete. Noi am respectat un proiect tehnic avizat și care și-a făcut demersul ofical. Dacă soluția tehnică nu este cea mai bună, e greu de spus. Acolo trebuiau făcute niște prospecțiuni, dar vorbim de alți bani, să se știe dacă și până unde este apă. Ar fi trebuit să fie făcut un dren pe un perimetru mult mai mare, dren care să ajungă în canalul aferent drumului și de acolo în emisar”, mai afirmă Daniel Sîrb.
Totul se rezumă la bani și nici administrația dela Petrila, nici cea de la Petroșani nu a făcut vreun astfel de proiect.
Lucrările de asfaltare au început în luna septembrie 2018, iar potrivit celor de la Societatea Națională de Închideri de Mine Valea Jiului, valoarea lor era de 1,9 milioane de lei. De atunci, șoseaua au mai fost reabilitată și un an mai târziu, dar și acum un an.
Diana Mitrache