Pe data de 18 ianuarie 2014, Centrul Judetean pentru Managementul Situatiilor de Urgentã (CJMSU) Hunedoara a primit primul apel la numãrul unic 112. De atunci, centrul a functionat fãrã încetare, la nivelul dispecerilor fiind gestionate 615.650 apeluri de urgentã.
În cadrul CJMSU Hunedoara, la dispeceratul integrat rãspund solicitãrilor cetãtenilor reprezentantii Serviciului de Ambulantã al Judetului (SAJ) Hunedoara, ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgentã (ISU), ai Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ), ai Inspectoratului Judetean de Jandarmi (IJJ) si ai Serviciului Public SALVAMONT Hunedoara.
În 2019, la nivelul CJMSU Hunedoara au fost înregistrate 195.153 de apeluri, dintre care 93.674 apeluri au fost catalogate apeluri NON-URGENTE. Din totalul apelurilor de urgentã înregistrate, 53,88% s-au adresat SAJ Hunedoara, 21,23% – ISU Hunedoara, SMURD, 19,84% – IPJ Hunedoara, IJJ Hunedoara – 4,45% SALVAMONT – 0,6%. Fatã de anul 2014, numãrul apelurilor NON-URGENTE înregistrate a scãzut de la 191.575 (65,67%) apeluri la 93.674 apeluri (48%). 112 este numãrul unic pentru apeluri de urgentã disponibil gratuit, ce poate fi apelat din toate retelele de telefonie fixã sau mobilã. Cetãtenii aflati în situatii de urgentã pot suna la 112, 24 de ore pe zi, 7 zile pe sãptãmânã, pentru a solicita asistenta serviciilor specializate de interventie care rãspund la dispeceratul integrat al CJMSU Hunedoara.
Reamintim cã apelurile non-urgente provoacã întârzieri în acordarea de ajutor persoanelor care se aflã în situatii de urgentã, acest lucru putând avea consecinte fatale.