Reclamã si publicitate se numeste capitolul distinct din bugetul local al municipiului Petrosani si, la acest capitol sunt practic incluse proiectele de finantare a presei din Valea Jiului.
Acest capitol are alocat nu mai putin de 140 000 de lei, bani cu care administratia localã îsi va plãti aparitiile si publicitatea în presã.  „Am vãzut cuprins în buget suma de 1,4 miliarde de lei vechi la capitolul reclame. Ce reclame ne facem noi?”, a fost nedumerirea  consilierului local Milu Vladislav, de la ALDE, iar  directorul economic, doamna Emilia Popa, l-a lãmurit: „Este vorba despre contractele ce se fac pentru presa scrisã, televiziune si radio”.
În Valea Jiului existã o bogatã colectie de ziare, site-uri si  televiziuni, ori radiouri. Nu mai putin de 3 televiziuni sunt functionale, douã cu aparitie zilnicã si mai multe site-uri on-line, au contracte cu primãriile din zonã si fiecare administratie alocã sume din bugetele locale, pentru activitatea de publicare a documentelor si pentru ilustrarea în presã a diverselor activitãti în beneficiul populatiei si a orasului. Cu toate acestea, existã si perceptia publicã,  deloc de neglijat, potrivit cãreia, publicatiile locale nu mai servesc neapãrat interesele cititorilor, transformându-se în organe de propagandã ale primarilor, prefectilor si presedintilor de consilii judetene.
Diana Mitrache