Cei cu dare de mânã pot sãrbãtorii momentele festive din viata lor într-un cadru de-a dreptul regal. Dacã nunta sau logodna la castel nu mai reprezintã chiar o noutate si multi au ales Castelul Corvinilor, de exemplu, pentru acest eveniment unic în viata lor, o alternativã ineditã  este reprezentatã de trenul regal.

Chiar dacã pânã acum nimeni nu a solicitat acest lucru, trenul regal, construit în anul 1928, poate fi închiriat pentru nunti sau logodne. E drept cã si tarifele sunt pe mãsurã si ajung pânã la 90 de euro/ kilometrul parcurs de garnitura de lux. Totul se negociazã, însã, în functie de ce îsi doreste solicitantul. « Fiecare cerere se analizeazã în parte, iar tarifele diferã în functie de unde se deplaseazã trenul, la ses, la deal, dacã e varã, dacã e iarnã. Sunt mai multe aspecte, dar tariful maximal cam pe acolo ajunge, la 90 de euro/ kilometru, pentru locomotivã si garniturã, plus TVA”, a explicat Mihai Cireasã, inginer la Societatea Feroviarã de Turism, care are în grijã pretiosul tren regal. Acesta spune cã trenul a mai fost închiriat, dar pânã acum nimeni nu si-a manifestat interesul de a se cãsãtori în garnitura care face parte din patrimoniul national, însã acest lucru este posibil, dar cu respectarea unor conditii stricte, la fel ca si la monumentele istorice. Trenul regal a fost construit în anul 1928, la comanda Statului Român pentru Casa Regalã. Primul rege care l-a folosit a fost Carol, iar apoi de Regele Mihai, iar istoria spune cã aici ultimul suveran al României a luat si ultimul mic dejun înainte de a pleca din tarã, alungat de regimul comunist. Dupã schimbarea regimului politic a fost folosit si de presedintii României Comuniste, începând cu Gheorghe Cheorghiu-Dej si terminând cu Nicolae Ceausescu. Vorbim despre un tren cu finisaje de lux, demne de o Casã Regalã, care s-au pãstrat si la ora actualã, respectiv furnir de mahon, lãmpi cu cristal de Bohemia si sticlã de Murano, fotolii tapitate cu piele de Cordoba si piele cu puf de pinguin. Vazele, scrumierele si statuetele din toate vagoanele Trenului Regal sunt din alabastru de Grecia.

Garnitura se aflã pe o linie din incinta Remizei CFR Mogosoaia, într-un hangar special amenajat, destinat vagoanelor speciale, înconjurat de pãdure, cu asigurarea conditiilor optime de conservare, feritã de soare, ploaie si zãpadã. Remiza Specialã din Mogosoaia este proprietatea SNCFR “CFR” SA si, fiind o unitate aparte, este asiguratã paza si protectia strictã a locatiei. Garnitura este compusã din cinci vagoane tip salon si de dormit.

Carmen Cosman