În anul 2014, în cadrul Consiliului de Dezvoltare Regionalã Vest, organism din care fac parte, printre altii, presedintii Consiliilor Judetene din Timis, Arad, Hunedoara, Caras-Severin, a fost stabilitã valoarea finantãrii pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii regionale de transport, precum si traseele care urmau sã intre în modernizare.
Judetului Hunedoara, la fel ca si celorlalte trei judete, i-au fost alocate 40 de milioane de euro pentru modernizarea unor sectoare de drum importante prin intermediul Regio-Programul Operational Regional (Regio-POR) 2014-2020, axa prioritarã 6 „Stimularea mobilitãtii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructurã TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale”. În acest context, au fost propuse pentru modernizare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Cãlan, pe tronsonul Hunedoara – Cãlan si sectoarele de drumuri judetene aflate pe Culoarul Mures Nord, paralel cu A1, ce leagã judetul Alba de judetul Arad.
Insã la nivelul anului 2014 situatia juridicã neclarã a terenurilor aferente investitiei a dus la un blocaj pe termen lung. Începând cu anul 2016, s-a lucrat la clarificarea situatiei terenurilor, astfel încât acestea sã figureze în proprietatea publicã a judetului Hunedoara, o conditie de bazã pentru a avea un proiect eligibil în vederea accesãrii de fonduri europene.
Operatiunea s-a încheiat abia la începutul anului 2017 si imediat s-a trecut la finalizarea documentatiei tehnice, obtinerea avizelor si acordurilor necesare, aprobarea documentatiilor si elaborarea cererii de finantare pentru proiectul ”Modernizare DJ 687, Santuhalm-Hunedoara-Calan (km 13+050-km 22+791)”. În cursul lunii februarie 2017, s-a reusit încãrcarea documentatiei în aplicatia electronicã My SMYS si proiectul a fost declarat admis pentru finantare.
În 19 iulie 2017, presedintele Consiliului Judetean Hunedoara, Mircea Bobora si directorul ADR Vest, Sorin Maxim, au semnat contractul de finantare în valoare de 36.392.043,73 lei, dupã care au fost demarate licitatiile prevãzute în proiect.
Aceleasi etape le-a parcurs si proiectul „Modernizare – Culoar Trafic Mures Nord: DN7 (Gelmar) – Geoagiu Bãi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hãrãu – Bârsãu – Soimus – Brãnisca – DN7 (Ilia)”. Documentatia a fost încãrcatã în aplicatia electronicã My SMYS în 23 iunie 2017, iar contractul de finantare în valoare de 161.742.850,96 lei a fost semnat în 28 noiembrie 2017 de cãtre reprezentantii celor douã institutii mentionate anterior.
Având în vedere complexitatea ca valoare si dimensiune a proiectului de modernizare a Culoarului Trafic Mures Nord, actuala conducere a Consiliului Judetean Hunedoara a reusit în detrimentul celorlalte trei judete (Timis, Arad, Caras-Severin) sã suplimenteze suma alocatã acestui proiect cu 7 milioane de euro, astfel încât finantarea acordatã celor douã proiecte de infrastructurã cu finantare europeanã sã ajungã la 47 de milioane de euro.
În ceea ce priveste conceptul Green Line, acesta a fost avansat doar ca o idee, în contextul electoral al anului 2012 si în contextul în care la acea vreme au apãrut primele dezbateri despre mobilitatea urbanã, despre utilizarea tehnologiilor alternative de transport public, dar fãrã a se face niciun pas concret în aceastã directie. Lucrul la acest proiect, la documentatiile si studiile necesare accesãrii de fonduri europene a demarat în cursul anului 2017. În acest an, Consiliul Judetean Hunedoara a aprobat înfiintarea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitarã pentru transport public zonal Green Line Valea Jiului, lider de asociere fiind Primãria municipiului Vulcan. Înfiintarea acestei Asociatii este necesarã în vederea depunerii proiectului pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile pentru transportul ecologic în Valea Jiului.