Pe calea ferată ce duce spre Lupeni nu mai circulă niciun tren. Toată vara a fost pustiu tronsonul, care acum e ruginit de la ploaie și este năpădit de bălării.

Totul, după ce și Complexul Energetic Hunedoara a renunțat la transportul cărbunelui cu vagoanele CFR. Călătorii nu mai treceau pe aici din 2017, când s-a anulat
garnitura care circula pe ruta Petroșani – Lupeni.
130 de ani s-au împlinit anul
trecut de la inaugurarea căii ferate dintre Petroșani și Lupeni. La 131 de ani, calea ferată este nefolosită. Și asta, în condițiile în care, în orice țară, transportul cu trenul este cel mai avantajos.
La 28 august 1870 s-a dat oficial în circulație ramificația primei linii ferate din Transilvania numită generic Simeria-Petroșani, iar după 20 de ani, deținătorii de concesiuni în vestul câmpului minier al Văii Jiului s-au unit pentru a construi linia ferată de interes local între Petroșani și Lupeni.
Până anul trecut, pe ruta dintre Livezeni și Lupeni mai circulau trenurile de marfă ale Complexului Energetic Hunedoara. Din aprilie 2023, însă, CEH a renunțat la transportul pe calea ferată și duce huila la Paroșeni cu camioanele.
Pe acest traseu, prima gară era Livezeni, a doua Bărbătenii de Jos (Iscroni), în zona localității Aninoasa, apoi Vulcan și gara finală era gândită la Lupeni. În construirea căii ferate s-au ridicat cinci poduri de fier peste pârâurile care se varsă în Jiu. Calea ferată era concepută
pentru toate formele de transport, accentul punându-se însă pe transportul cărbunelui. Dar nici acesta nu a mai fost posibil. După incidentul în urma căruia s-a prăbușit terasamentul căii ferate de la Lonea, Compelxul Energetic Hunedoara a renunțat total la transportul cu vagoanele CFR și duce cărbunii cu camioane.
Diana Mitrache