Alternativa economicã la monopolul pe transportul în comun fãcut acum de firmele private din zona Vãii Jiului va fi linia verde, acel proiect european. care vizeazã o linie cu autobuze electrice.
Ele vor functiona într-un an la noi si atât reprezentantii Consiliului Judetean Hunedoara, cât si primarii de la noi au venit sã punã la punct ultimele detalii. Asta, pentru cã vor trebui sã aloce bani pentru o serie de poduri si podete, care trebuiesc amenajate. „Trebuie discutate niste detalii tehnice, legate de poduri si alte cheltuieli neeligibile, pe care trebuie sã ni le asumãm, sã rãspundem solicitãrilor ADR Vest, în asa fel încât proiectul sã continue si sã îl terminãm în timpul prognozat. Termenul limitã este la jumãtatea anului viitor si eu cred cã ne vom încadra si vom reusi sã circulãm în Valea Jiului cu aceste autobuze, în 2021”, a spus, la întâlnirea de la Petrosani, Daniel Andronache, vicepresedintele CJH.
Autobuzele electrice vor avea un garaj la Vulcan si aceastã localitate a fost aleasã si pentru cã este cumva la mijlocul traseului între Uricani si Petrila.
„Cred cã este unul dintre cele mai mari proiecte pentru Valea Jiului, acesta cu transportul de la Uricani, la Petrila. Acum am definitivat câte probleme, asa încât deja sã facem fatã termenului impus de maxim 60 de zile, de la primirea avizului, pentru licitatie. Trebuie sã urgentãm demersurile si sã scoatem la licitatie lucrãrile si primul proiect ce va fi fãcut se referã la infrastructurã si la depozitul de autobuze, (Garajul), statiile si apoi autobuzele. Acum, noi finalizãm structura pe care circula, dar si statiile de încãrcare a bateriilor”, a completat si Gheorghe Ile, primarul din Vulcan.
La Petrila si la Uricani vor fi statiile de încãrcare a bateriilor cu care vor circula autobuzele electrice, iar garajul la Vulcan, însã, la Lupeni, spre exemplu, acestor mijloace de transport le-a fost fãcut loc deja pe bulevardul principal.
„Noi am ales sã avem aceastã rutã, pe drumul principal si nu pe centurã, sau pe altã rutã. Am prevãzut, si pe proiectul cu Linia Verde si pe proiectul de reabilitare al Bulevardului, si vom avea o bandã dedicatã pentru autobuze si tot ce înseamnã taxiurile sau microbuze, pentru ca astfel sã nu mai fie întârzierile ce acum sunt, din cauza traficului aglomerat”, a adãugat si Lucian Resmeritã, primarul municipiului Lupeni.
Valoarea estimatã a proiectului denumite generic Green Line este de aproximativ 20 de milioane de euro si, la final, Valea Jiului va avea o linie de autobuze pe baterii, cu un garaj la Vulcan si va fi eliminat monopolul detinut acum în transportul local de maxi-taxi.
Diana Mitrache