Cam 3 metri cubi de persoanã pe lunã consumã apã orice abonat al operatorului de apã, indiferent unde locuieste el. Sunt estimãri pe care Apa Serv le ia în calcul si asta, pentru cã intentioneze, mai ales pentru gospodãrii, sã demareze o amplã operatiune de citire exactã a apometrelor, periodic.
În lunile în care nu se face citirea, se pun valori estimative, urmând ca ulterior, citirea sã facã si regularizarea. „Am constatat cã, din cauzã cã nu avem acces în gospodãrii, vom face citirea astfel: douã luni consecutiv, facem o estimare, a treia lunã facem regularizarea. Estimarea va fi pe douã directii. O datã, având consumul specific, la nivel de Apa Serv, sau la consumul pe care abonatul l-a avut într-o perioadã similarã. Asta, pentru ca noi sã fim siguri cã citirea este corectã, cã facturarea este corectã”, spune Cristian Ionicã, manager SC Apa Serv Valea Jiului.
Echipele de la exploatare din cadrul SC Apa Serv vor pleca în teren, iar punctele de mãsurã, respectiv apometrele, vor fi citite de oameni, ca sã nu ai fie discutii cu privire la valoarea pe care o indicã ceasurile, ori sã fie eliminate situatiile în care consumatorii nu dau deloc citiri.
Fã-ti cont on-line si la apã!
În era tehnologiei, ca sã evitãm aglomeratia la ghisee, unde, de obicei, plãtile se fac la mijlocul lunii, când este perioada salariilor si a pensiilor, operatorii de la societatea de apã si canal ne sfãtuiesc sã ne facem un cont on-line. Sistemul este extrem de bine pus la punct, existã tutoriale demonstrative pe pagina Apa Serv Valea Jiului ( click aici: https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=4LFcA-xeFNw)
Dacã nu vã descurcati, la sediile unde se fac plãti, sunt operatori care ne pot da o mânã de ajutor. Asa e mai simplu si nu mai trebuie sã facem un drum la ghiseu. „În momentul în care am promovat acest serviciu, am fãcut un punct si la centrul de încasãri din Petrosani, unde am dat o mânã de ajutor, pe loc. S-a constatat cã operatiunea nu a durat mai mult de 30 – 40 de secunde. Omul poate face totul si acasã, cu o facturã emisã de noi, în care gãseste contul client si este simplu. Dacã nu, putem face la ghiseu, pe loc”, spune Cristian Ionicã, managerul SC Apa Serv Valea Jiului.
În ultima vreme, însã, nu au mai venit foarte multi oameni si asta în conditiile în care toti se înghesuie mai ales în anumite perioade de timp, la ghiseu. „Am decis sã facem acelasi lucru si la celãlalt centru de încasãri de la Lupeni si, încet-încet, reusim sã gãsim locatia. Acolo oamenii vor putea vedea si filmul demonstrativ pe care îl rulãm. Doar asa îsi pot urmãri consumul, starea plãtilor, sau restantele”, a mai precizat Cristian Ionicã.
Diana Mitrache